خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

مقدمات سفر کاروان تدبیر و امید به اصفهان در شورای برنامه ریزی استان انجام شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۲۹۱

برنامه‌های استان باید در قالب استفاده از منابع غیردولتی، سیستم بانکی، و بخش خصوصی طرح ریزی شود چرا که اتکای استان بر سایر منابعی است که شاید محدودیت های منابع دولتی را نداشته باشند.

در جلسهٔ شورای برنامه ریزی استان که به ریاست استاندار اصفهان و با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد در خصوص مقدمات و برنامه‌های سفر آتی ریاست جمهوری به استان اصفهان تمهیدات و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسهٔ شورای برنامه ریزی استان که با حضور دکتر محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور و اعضای ستاد کاروان تدبیرو امید برگزار شد با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان اصفهان گفت: این سفر فرصت طلایی را در اختیار مدیران استان قرار می‌دهد تا بتواند مسائل اساسی، مهم و تاثیرگذار استان را که در حقیقت پیشرفت استان را ترسیم می‌کند در قالب برنامهٔ ستاد تدبیر و امید ارائه دهند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان کمترین اتکا را به بودجه‌های دولتی دارد، اظهار داشت: برنامه‌های استان باید در قالب استفاده از منابع غیردولتی، سیستم بانکی، و بخش خصوصی طرح ریزی شود چرا که اتکای استان بر سایر منابعی است که شاید محدودیت‌های منابع دولتی را نداشته باشند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: مصوباتی در استان وجود دارند که نیازمند اعتبارات دولتی نیستند ولی بر توسعهٔ استان بسیار تاثیرگذار هستند مانند بندر خشک که باید در این سفر مجوزهای آن پیگیری شود.

زرگرپور به توسعهٔ گردشگری در استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد گردشگران خارجی باید برای توسعهٔ زیرساخت‌های گردشگری، شرایطی را برای استفاده از اعتبارات صندوق توسعهٔ ملی فراهم آوریم.

محمد شریعتمداری، معاون اجرایی ریاست جمهوری، نیز در این جلسه با اشار ه به برنامه‌های کاروان تدبیر و امید در سفرهای استانی گفت: سفرهای استانی متکی به بودجه عمومی نیست و از ظرفیت شرکت‌های سرمایه گذاری و نهادهای عمومی غیردولتی نیز استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی دولت تدبیر و امید پروژه محور و طرح محور نخواهد بود، تصریح کرد: دولت یازدهم نظام برنامه ریزی کشور را نظام برنامه ریزی جامع می‌داند و به برنامه‌ها و چشم اندازهای نظام برنامه ریزی جامع کشور احترام خواهد گذاشت.

شریعتمداری اضافه کرد: در سفرهای استانی شاید تعداد و حجم مصوبات استانی محدود باشد اما به‌طور قطع آثار و نتایج آن در زندگی مردم موثر خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: قبل از انجام سفرهای استانی از مدیران محلی خواسته خواهد شد که اولویت‌های برنامه‌های خود را با همفکری و کمک مجموعهٔ برنامه ریزی استانداری احصا کنند و در اختیار هیئت دولت قرار دهند تا بتوان در سفر رئیس جمهوری به استان تصمیمات خوبی برای توسعهٔ استان‌ها گرفته شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد و همچنین طرح‌هایی که تا پایان عمر دولت یازدهم می‌توانند اتمام یابند و برای رفاه عمومی و توسعهٔ اقتصادی استان نقش اساسی دارند را از اولویت‌های طرح‌ها عنوان کرد.

محمد شریعتمداری در ادامه افزود: اگر موضوعی اولویت همهٔ دستگاه‌ها باشد و از نظر‌ها مغفول مانده است و کمتر به آن پرداخته شده باشد در چارچوب نظام برنامه ریزی کشوری در جلسات قبل از سفر، بررسی خواهد شد و در سفر ریاست جمهوری به استان نهایی خواهد شد.

معاون اجرایی ریاست جمهوری گفت: قبل از انجام سفرهای استانی با شرکت‌های سرمایه گذاری، نهادهای عمومی غیردولتی و برخی از سازمان‌ها از قبیل کمیته امدادامام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان، تامین اجتماعی و… که دولتی نیستند ولی همسو و هم جهت با برنامه‌های دولت حرکت می‌کنند جلساتی برگزار می‌شود و آن‌ها با ظرفیت‌ها و توانایی‌های استان‌ها برای سرمایه گذاری آشنا خواهند شد.

وی دعوت از هم استانی‌های که در دیگر نقاط کشور و حتی خارج از کشور ساکن هستند را از برنامه‌های این سفر عنوان کرد و گفت: این افراد می‌توانند با پتانسیل‌های این استان برای سرمایه گذاری بیشتر آشنا شوند و در همین راستا جلسه توسعه ظرفیت‌های اقتصادی استان با حضور رئیس جمهور در اصفهان برگزار می‌شود.

شریعتمداری افزود: در مدتی که به سفر دکتر روحانی به استان باقی مانده تلاش می‌شود براساس کارهای کار‌شناسی که مورد تاکید شخص رییس‌جمهوری است همه مشکلات، نیاز‌ها و مسایل استان اصفهان به استحضار ایشان برسد و در جلساتی با حضور هر یک از وزیران مسایل حوزه‌های مربوط را بررسی کنند.

معاون اجرایی ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: با پالایشی که در خصوص مسائل و مشکلات استان‌ها صورت می‌گیرد، همگرایی خوبی بین مقامات محلی و ملی ایجاد خواهد شد که روند توسعهٔ استان را سرعت بیشتری خواهد بخشید.

در این جلسه گزارشی از سوی مدیران کل استان در خصوص اولویت‌های طرح‌های توسعه‌ای اصفهان ارائه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز