خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان:

سواحل گیلان برای جذب گردشگر ساماندهی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۳۳۹

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان تمرکز بر روی سواحل را یک ضرورت برای رسیدن به توسعه پایدار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، نشست اعضای ستاد ساماندهی سواحل استان با موضوع بررسی نقش دستگاه های اجرایی عضو ستاد و برنامه ریزی برای اجرای بهتر فعالیت ها صبح امروز در دفتر امور اجتماعی استانداری گیلان برگزار شد.

حمیدرضا آذرپور در تشریح جزئیات این نشست اظهار داشت: در این جلسه موضوع ساماندهی سواحل و آماده سازی این بخش برای جذب بیشتر گردشگر به عنوان یک ضرورت مورد بحث قرار گرفت.

وی از آمادگی اعضای عضو ستاد برای اجرای طرح های ساحلی و جدیت آنان در فراهم کردن امکانات رفاهی مطلوب و بسترسازی ورود گردشگر به نوار ساحلی گیلان خبر داد و گفت: رضایت مندی گردشگران در سواحل می تواند موجب استمرار سفر به استان و نیز اشتیاق آنان برای آشنایی با فرهنگ، تاریخ و هویت ملموس و معنوی گیلان باشد.

این مقام مسئول از تشکیل 8 کمیته در ستاد ساماندهی سواحل استان خبر داد و گفت: این اداره کل در 5 کمیته از جمله؛ کمیته پیشگیری از حوادث و تلفات انسانی ،کمیته فرهنگی، کمیته خدمات رفاهی و بهداشتی ،کمیته توسعه و عمران و نیز کمیته پشتیبانی و مالی به عنوان عضو فعالیت دارد و در کمیته اسکان نقش ریاست کمیته را ایفا می کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان اذعان کرد: دستگاه‌های عضو ستاد مکلف به اختصاص بودجه سالیانه برای صیانت از سواحل و اجرای برنامه‌های طرح شده در حوزه ساحلی هستند که این امر می‌تواند در ساماندهی مطلوب نقش اثرگذاری ایفا کند.

آذرپور با بیان اینکه سواحل شمالی کشور ظرفیت خوبی برای ترویج گردشگری ساحلی و دریایی و همچنین افزایش کسب درآمد از طریق ورود گردشگر دارد، تمرکز بر روی سواحل را یک ضرورت برای رسیدن به توسعه پایدار خواند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان اطلاع رسانی در نقاط پرتردد و مبادی ورودی استان است، از برپایی چادرهای اطلاع رسانی گردشگر و استقرار راهنمایان در آن مناطق همچون سال‌های گذشته خبر داد.

این مقام مسئول در پایان استقرار 80 واحد هتل و هتل آپارتمان مشرف به دریا را فرصتی مغتنم برای حراست از سواحل خواند و گفت: این امکانات با حراست و رعایت نظافت سواحل اطراف خود و نیز استخدام فردی به عنوان غریق نجات در اجرای صحیح برنامه های ستاد ساماندهی سواحل استان تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز