خبرگزاری کار ایران

ایلنا از یزد گزارش می‌دهد؛

خطر ریزش دودکش‌های قدیمی کوره آجر پزی/ شهرداری: موضوع در حال پیگیری است

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۵۴۶

دودکش کوره های قدیمی آجرپزی که در بلوار مدرس واقع شده اند حال و روز خوبی ندارد و خطر ریزش آن شهروندان و خانه های اطراف را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کوره‌های سنتی آجرپزی که در گذشته های نه چندان دور در خارج از شهر واقع شده بودند، با گسترش شهر در میانه شهر و در کنار خانه های مردم و میان بلوار شهید آیت الله مدرس قرار گرفتند و به تدریج از چرخه فعالیت خارج شدند.

این روزها اما به دلیل تردد خودروها و آسیب هایی که به 2 دودکش قدیمی کوره های آجرپزی وارد شده، این دودکش ها حال و روز خوبی نداشته و شکاف برداشته اند.

همچنین متمایل شدن این دودکش ها باعث نگرانی مردم از احتمال فرو ریختن آنها شده است.

شهردار منطقه دو در واکنش به وضعیت دودکش‌های کوره های قدیمی یزد گفت: موضوع در دست پیگیری است و به زودی در این رابطه اقدام خواهد شد.

سیدابوالفضل کشفی اظهار داشت: در جلسه ای با حضور دستگاه های مربوطه قرار شد این موضوع پیگیری و طرح مرمتی در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان داشت: با هماهنگی میراث فرهنگی، معاونت شهرسازی و معاونت عمرانی شهرداری یزد قرار شد این موضوع پیگیری شود و به محض ابلاغ، طرح اجرایی در خصوص بحث های ترافیکی یا مرمتی آن انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، دودکش کوره آجرپزی متعلق به دوره پهلوی است و مدیریت میراث فرهنگی در سال 84 به دلیل اینکه احتمال ریزش دودکش کوره وجود داشت و برای وسایل نقلیه متحرک تهدید به شمار می رفت به دنبال تخریب آن بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز