خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی یزد:

مرمت قلعه تاریخی رضا‌آباد بافق بدون مجوز بوده است/ پیگیر اقدامات قانونی هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۲۸۲

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در خصوص کشف اسکلت های قلعه تاریخی رضاآباد شهرستان بافق گفت: مرمت قلعه تاریخی رضا‌آباد بافق بدون مجوز بوده است.

سیدمصطفی فاطمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: قلعه تاریخی رضاآباد بافق از بناهای تاریخی است و برای مرمت و بازسازی آن هیچ مجوزی از میراث فرهنگی نداشته اند.

وی با بیان اینکه این مرمت این بنا با اقدام شخصی آغاز شده و میراث فرهنگی اطلاعی از این اقدام نداشته است، ادامه داد: این قلعه کاملا شخصی است و لازم بوده هر اقدامی برای مرمت با مجوز و اطلاع میراث فرهنگی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد اضافه کرد: در حین عملیات ساختمانی و مرمت بنا به دو اسکلت برخوردند که هنوز هم قدمت آن مشخص نیست اما پیگیر مسائل حقوقی این اقدام غیرقانونی هستیم.

وی در خصوص کشف این اسکلت ها و وجود آن زیر دیوار قلعه عنوان کرد: احتمال دارد این استخوان‌ها که در حین عملیات اجرایی مرمت قلعه پیدا شده مربوط به بخشی از قبرستانی باشد که در مجاورت قلعه است.

فاطمی بیان داشت: میراث فرهنگی اطلاع دقیقی از این موضوع ندارد و تا روشن شدن حقایق و تحقیقات باید منتظر بمانیم و پس از انجام برخی آزمایشات از سوی دستگاه ها و مراجع مربوطه در خصوص قدمت آن سخن بگوییم.

وی با اشاره به پخش شایعات و انتشار اخبار نادرست در سطح فضای مجازی اظهار داشت: نمی توان بدون اطلاعات دقیق اظهار نظر کرد و مواردی که قدمت این اسکلت ها را بالای 150 سال و یا هر میزان دیگری عنوان می کنند مورد تایید نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در خصوص اقدامات قانونی قضایی در برخورد با این تخلف انجام شده تصریح کرد: در این زمینه هر تصمیمی که دادگاه بگیرد و هر حکمی بدهند اجرایی خواهد شد اما در حال حاضر روند مرمت قلعه متوقف شده است.

به گزارش ایلنا، چند روز پیش در جریان مرمت یک قلعه تاریخی در شهرستان بافق، دو اسکلت کشف شد که مسئول پزشکی قانونی شهرستان بافق در گفت وگو با رسانه‌های این شهرستان اظهار کرده که این اسکلت‌ها مربوط به روستاییان ساکن در نزدیکی قلعه و قدمت آنها بین 50 تا 100 سال پیش بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز