خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بافق خبر داد:

پروانه معادنی که عوارض پرداخت نمی‌کنند، تمدید نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۹۸۰

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: معادنی که عوارض نمی دهند و بحث محیط زیستی را رعایت نمی کنند شناسایی و جلوی تمدید پروانه آنها گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا صباغیان در هفتمین نشست کارگروه توسعه هم اندیشی بافق با موضوع بررسی مشکلات حوزه زیست محیطی شهرستان اظهار داشت: در برخی از مناطق از جمله بیشه در بسیاری از مناطق بکر و طبیعی به علت برداشت و استخراج در حال نابود شدن است که باید از آن بازدید و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی معدن کوشک و درند بهاباد را از دیگر معادنی بیان کرد که باید از آنها بازدید کنند و افزود: تیم ویژه ای در نظر گرفته شده تا معادنی که باید عوارض دهند مشخص شوند و معادنی که عوارض نداده اند و بحث زیست محیطی را رعایت نمی کنند شناسایی و جلوی تمدید پروانه آنها گرفته شود.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور با اشاره به احداث راه سیروس آباد تصریح کرد: محیط زیست و منابع طبیعی اعلام همکاری کرده اند و سنگ آهن بافق هم همکاری‌های لازم را برای احداث این مسیر انجام می‌دهد اما انتظار می رود دیگر معادن به عنوان مسئولیت اجتماعی برای احداث این جاده کمک کنند.

صباغیان به راه ساغند اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه ۶۰ کیلومتر مسیر آسفالت و زیر سازی شده و چند کیلومتر بیشتر باقی نمانده مقرر شد نشستی در استان تشکیل و بحث محیط زیست آن حل شود.

وی از مزیت های احداث این مسیر را نزدیکی ۱۰۰ کیلومتری به مشهد و استان های جنوبی عنوان کرد و اظهار داشت: بزودی مجوز احداث مرکز معاینه فنی ماشین های سنگین با اولویت بومی داده می شود که با توجه به متقاضیان زیاد افرادی که شرایط لازم را دارند برای این کار انتخاب می شوند.

صباغیان تصریح کرد: راهداری برای عوارض کامیون اعلام آمادگی کرده است که طی نشستی با شهرداری عوارض بوسیله شورا و طبق قانون تصویب شود.

به گزارش ایلنا، اختصاص اعتبار و تسریع در تکمیل ساختمان و تجهیزات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بافق، پیگیری عدم صدور هرگونه مجوز افزایش باربری در شهرستان و پیگیری جهت روکش آسفالت راه های شهرستان از دیگر مباحثی بود که به آن اشاره شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز