خبرگزاری کار ایران

تشدید نظارت در حوزه سلامت و امنیت غذایی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۷۴۷

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تشدید نظارت‌ها در حوزه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی در راستای احیای حقوق عامه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی  در خصوص افزایش این نظارت‌ها در استان گفت: دادستانی در راستای احیا حقوق عامه که وظیفه ذاتی و قانونی دستگاه قضائی است در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کرده که یکی از این موارد حوزه بهداشت و سلامت عمومی است.

وی افزود: بر اساس مکاتبات صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مقرر شد که این دانشگاه نظارت‌های خود را در حوزه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی تشدید کرده و گزارش اقدامات انجام شده را جهت اتخاذ تصمیمات مقتضی در اختیار دادستانی قرار دهد.

دادستان مرکز استان خاطر نشان کرد: بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به همراه کارشناسان مطلع جهاد کشاورزی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و اداره ورزش و جوانان بازدیدهای مستمری را از عطاری‌ها، باشگاه‌های ورزشی و استخرها خواهند داشت تا در صورت فقدان جواز کسب یا مجوزهای قانونی از فعالیت آنها جلوگیری شود.

وی افزود: در صورتی که این واحدها علاوه بر فقدان جوازهای لازم، به افعال خلاف مقررات نظیر توزیع، خرید و فروش یا عرضه خارج از شبکه برخی مواد اقدام کرده باشند ضمن جلوگیری از فعالیت آنها به مراجع قضائی همچون دادسرا و سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

قاسمی بیان داشت: کلیه عرضه کنندگان قلیان در اماکن عمومی و واحدهای فاقد صلاحیت مجاز پخش مواد دخانی باید ظرف مدت ۱۵ روز از فعالیت غیرمجاز خودداری کنند در غیر این صورت، از فعالیت آنان جلوگیری شده و برای آنها پرونده قضائی در سازمان تعزیرات حکومتی و دادسرا تشکیل خواهد شد.

این مقام قضائی استان با اشاره به اینکه رصد فضای مجازی در حوزه بهداشت و سلامت عمومی نیز افزایش می‌یابد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین با همکاری پلیس فتا دائماً فضای مجازی را از حیث تبلیغات مضر انواع داروها، مکمل‌ها، یا مراکز و مطب‌های درمانی غیرمجاز و… مورد رصد قرار خواهند داد تا برخوردهای قانونی لازم انجام شده و در صورت ضرورت پرونده قضائی متناسب تشکیل شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه افزود: نظارت‌ها و بازدیدها به صورت محسوس و غیر محسوس از مطب‌ها، مراکز درمانی، سونوگرافی، فیزیوتراپی و… به صورت مستمر انجام می‌شود تا مراکز مذکور دستگاه کارت خوان فعال داشته باشند و هیچکدام از مسئولان پذیرش یا کارکنان آنها مردم را به پرداخت وجه نقد یا واریز به حساب خارج از مرکز و رفتارهای نظیر آنکه دون شأن حرفه پزشکی و پیراپزشکی است، ترغیب یا اجبار نکنند.

دادستان قزوین در خصوص عرضه مواد غذایی در حاشیه خیابان‌ها گفت: به دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده است که هیچ شخصی و به هیچ عذری مجاز به عرضه مواد غذایی و آشامیدنی در حاشیه خیابان‌ها، چهارراه‌ها، بزرگراه‌ها، جاده‌ها، بازار روزها و… خلاف ضوابط و موازین اعلامی دانشگاه نیست و در این خصوص ملاک عمل دادستانی نظریه کارشناسان مربوط است بنابراین از فعالیت این افراد جلوگیری شده و براساس وضعیت، دستور معدوم سازی، مصرف حیوانی یا استرداد به مالک پس از اعلام به دادستانی صادر می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: نظارت‌ها و بازرسی‌ها بر واحدهای صنفی و انبارهای ارائه کننده تجهیزات پزشکی و دارویی از جهت ارائه کالای قاچاق، دارا بودن استانداردها و نظایر آن افزایش می‌یابد و حسب مورد با متخلفان برخورد می‌شود.

دادستان مرکز استان بیان داشت: به داروخانه‌ها و ارائه کنندگان دارو و شرکت‌های توزیع و پخش دارو، مطب‌های غیرمجاز و… بیش از پیش نظارت خواهد شد به نحوی که این امر برای عموم جامعه ملموس باشد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز