خبرگزاری کار ایران

معاونت امور پیشگیری بهزیستی قزوین خبر داد؛

اجرای طرح غربالگری کودکان5-6 ساله قزوین در نیمه دوم امسال

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۰۳۷

معاونت امور پیشگیری بهزیستی استان قزوین از اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان 5-6 ساله این استان در نیمه دوم امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، زهرا غلامرضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، با اشاره خط مشاوره  1480 اظهار کرد: خدمات دفتر مشاوره و امور روانشناختی بسیار گسترده است که یکی از این فعالیت‌ها، خط مشاوره  1480 است که تعاملی بین تماس گیرنده و مشاور از طریق تلفن صورت می گیرد.

وی افزود: خط تلفن 1480 در راستای رفع نیازهای فوری تماس‌گیرندگان و موجب تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی افراد توسط مشاور می شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین  ادامه داد: طرح غربالگری اضطراب به منظور سنجش و شناسایی اضطراب در کودکان 5-6 ساله در شش ماهه دوم امسال در پایگاه‌های سیار و ثابت اجرا و موارد مشکوک به روانشناس ارجاع داده می‌شود.

غلامرضایی عنوان کرد: در سال گذشته حدود 3 مرکز شلتر، 4 مرکز کاهش آسیب (مراکز واگذاری)، 284 مراجعه دادگاه درمان مدار، یک مرکز بهبودی اقامتی ویژه بانوان و 22 مرکز آقایان، در قزوین فعال بودند.

وی افزود: پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با اعتیاد همچون ایدز، هپاتیت، پیشگیری از آسیب‌های ناشی از اعتیاد در خانواده‌ها و جامعه، توانمندسازی افراد در 100 محله در رویارویی با اعتیاد از جمله فعالیت‌های اثربخش حوزه معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین  بوده است.

معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به طرح پایگاه سلامت اجتماعی در راستای خدمت‌رسانی بهتر به جامعه از طریق مشارکت مردم محله تصریح کرد: استراتژی این پایگاه‌ها برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه های مختلف و برخی خدمات مددکاری اجتماعی همچون افزایش مشارکت پذیری مردم محله، ارتقای اقتدار افراد(مقتدر سازی)، نیازسنجی، اولویت بندی مسائل و نیازها است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز