خبرگزاری کار ایران

قدردانی رییس کمیسیون ملی یونسکو از ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۰۴۲

وزیر علوم با صدور پیامی از دستگاه‌های مختلف به‌دلیل ثبت جنگل‌های هیرکانی در فهرست میراث جهانی تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا، در متن پیام منصور غلامی رئیس کمیسیون ملی یونسکو در ایران آمده است: «در چهل‌و‌سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو، جنگل‌های هیرکانی ایران که یکی از ارزشمندترین میراث طبیعی بشر با گونه‌های گیاهی و جانوری بی‌مانند است به ثبت جهانی رسید.

این میراث بی‌نظیر، جلوه‌ای دیگر از شکوه و عظمت غرورآفرین ایران عزیز و تاریخی است. سرزمینی که گنجینه والاترین آثار تاریخی و فرهنگی و طبیعی و میراث ملموس و ناملموس تمدن بشری است. ایران گذرگاه فکر و فرهنگ، هنر و اندیشه و تاریخ و علم و ادب و عرفان است. فرهیختگان و اهالی فرهنگ جهان این جایگاه بلند را به رسمیت شناخته و آن را گرامی می دارند.

ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی به‌عنوان بیست‌و‌چهارمین اثر تاریخی و طبیعی ایران را به ملت بزرگ ایران اسلامی تبریک می گویم. این موفقیت مرهون تلاش ستودنی و ارزشمند متخصصان و مدیران پرتلاش دستگاه‌های مختلف است.

از همه این افراد به‌ویژه دست اندرکاران خدوم سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، سازمان حفاظت محیط‌زیست، نمایندگی ایران در یونسکو، کمیسیون ملی یونسکو در ایران، مسئولان و کارشناسان استان‌ها نهایت سپاس و تشکر را دارم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز