خبرگزاری کار ایران

عکس‌های نمایشگاه «ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی» انتخاب شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۴۹۸

هیئات انتخاب نخستین نمایشگاه عکس «ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی» از میان عکس‌های رسیده، ۲۳ قطعه عکس را برای حضور در این رویداد فرهنگی انتخاب کردند.

به گزارش ایلنا، هیئات انتخاب نخستین نمایشگاه عکس «ثبت جهانی جنگل های هیرکانی»، از میان ۳۴۱ قطعه عکس ارسال شده به دبیرخانه این نمایشگاه،۲۳ قطعه عکس را برای حضور در این رویداد فرهنگی انتخاب کردند.

بابک برزویه (دبیر هنری نمایشگاه عکس جنگل‌های هیرکانی) درباره چگونگی انتخاب آثار توسط هیات انتخاب توضیح داد: انتخاب عکس‌های مربوط به نمایشگاه عکس «ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی»، با هدف معرفی جاذبه‌های هیرکانی و بیان دلایل ثبت این جنگل‌ها، برای هیات اعزامی یونسکو به ایران انتخاب شده است.

وی ادامه داد: از همین رو ممکن است عکاسان، عکس‌های خوب و هنری از جنگل‌های هیرکانی ارسال کرده باشند اما هیئات انتخاب ناگزیر بودند براساس شاخص‌های مورد قبول یونسکو برای ثبت آثار در فهرست خود، عکس‌ها را انتخاب کنند.

برزویه در پایان توضیحات خود با اشاره به شاخص‌های مورد قبول یونسکو گفت: ثبت آثار معنوی در یونسکو براساس قواعد و قوانین خاصی انجام می‌شود و مجموع عکس‌های منتخب باید فاقد حضور حیوانات، المان‌های انسانی و یا ساخت و سازهای جاده‌ای در عکس‌ها می‌بود. به همین دلیل انتخاب آثار سخت بود و با وجود همه این موارد از میان آثار ارسالی عکاسان تنها ۲۳ قطعه عکس انتخاب شد.

نخستین نمایشگاه عکس جنگل‌های هیرکانی با موضوع به تصویر کشیدن وجوه مختلف جنگل‌های هیرکانی حوزه دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، معرفی ویژگی‌های طبیعی و طبیعت بکر هیرکان، تنوع گونه حیوانات، پرندگان خاص و گونه‌های گیاهی توسط کمیسیون ملی یونسکو-ایران و با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، در مهرماه برگزار می‌شود.

این نمایشگاه با اهداف ارتقای آگاهی‌های عمومی و جوامع محلی به منظور اهمیت حفظ جنگل‌های هیرکانی، ایجاد همبستگی ملی در امر حفظ و نگهداری منابع ملی، توجه به مقوله‌های زیست محیطی و منابع طبیعی، اهمیت حمایت ازمنابع طبیعی ایران، ثبت مناظر بکر و تنوع زیستی مناطق جنگلی هیرکان، ضرورت مشارکت جوامع محلی در مدیریت جنگل‌ها، مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز