خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

دستیابی ایران به تکنولوژی تولید کشت بافت نهال گردو

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۳۰۶

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با بهره برداری از طرح زنجیره تولید نهال گواهی شده گردوی پیوندی تویسرکان، ایران به تکنولوژی تولید کشت بافت نهال گردو دست یافته است.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی امروز پنج شنبه در سفر به استان همدان و در مراسم بهره برداری از طرح زنجیره تولید نهال گواهی شده گردوی پیوندی تویسرکان با بیان این که روزی ما در آرزوی آن بودیم که بتوانیم نهال کشت بافتی را داخل کشور تولید کنیم و امروز به تکنولوژی تولید نهال کشت بافتی گردو به صورت علمی و تخصصی آن هم به این عظمت در شهرستان تویسرکان که مهد پرورش گردو است، دست یافته‌ایم، اظهار کرد: این زنجیره عظیم تولید نهال پیوندی گواهی شده گردو در تویسرکان نگرانی نسل های آینده را در زمینه تولید این محصول اقتصادی برطرف می کند.

وزیر جهاد کشاورزی از همه دست اندرکاران اجرای این طرح به ویژه کشاورزان و اتحادیه تعاونی تولید، قدردانی کرد و با اشاره به پیگیری‌های نماینده مردم تویسرکان در مجلس در حمایت از بخش کشاورزی و پرداخت غرامت باغداران خسارت دیده از سرمازدگی سال‌های گذشته، اظهار امیدواری کرد: با پیگیری از ستاد حوادث غیر مترقبه و سازمان برنامه و بودجه، خسارت به تعویق افتاده کشاورزان تویسرکانی پرداخت شود.

وی گفت: اجرای طرح زنجیره تولید نهال گواهی شده گردوی پیوندی تویسرکان با افزایش مقاومت درختان گردو، باغات را از خسارت های آتی مصون می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز