خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

خراسان رضوی رتبه سوم شرکت‌های دانش بنیان را در کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۸۸۳

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری ۱۶ تا ۲۰ شتاب دهنده را شناسایی کرده است که می‌توانند در قالب شرکت های دانش بنیان فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد صادق خیاطیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در پارک علم و فناوری مشهد برگزار شد، اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی به واسطه قانون در سال ۹۸ اجرایی شد و در ماده ۵ قانون خود به عنوان نهاد تامین مالی شرکت های دانش بنیان شکل گرفت.

خیاطیان ادامه داد: شکل گیری موثر این صندوق از سال ۹۲ بود و به صورت هیات امنایی آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به این که قانون گذار به درستی تشخیص داد که نظام بانکی و سنتی پاسخگوی تامین مالی و نیازهای فناوری و نوآوری نیست بیان کرد: صندوق نوآوری با سرمایه سه هزار میلیارد تومانی تاسیس شد و برای تامین مالی شرکت های فناوری شکل گرفت.

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیان این که صندوق بعد از دوره پنج ساله توانست نقش خود را پیدا کند عنوان کرد: صندوق به طور کلی در سه دسته حوزه های تمرکز خود را ایجاد کرد.

وی این سه دسته را شامل تسهیلات، سرمایه گذاری و توانمندسازی دانست و افزود: حوزه تسهیلات مهمترین بخش صندوق به شمارمی آید و در بخش سرمایه گذاری به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم ورود یافتیم؛ همچنین در حوزه توانمندسازی کمک به توسعه بازار شرکت های دانش بنیاد و حضوز آنها در نمایشگاه های ملی و بین المللی کردیم.

خیاطیان بر رویکردهای جدید صندوق نوآوری و شکوفایی در دوره جدید تاکید و اظهار کرد: یکی از ایرادات صندوق بحث تمرکز زدایی بود که تلاش شد تمرکز صندوق از تهران برداشته شود.

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: در نخستین گام از ابزار قانونی استفاده کردیم؛ به این گونه که شبکه همکاری اثربخش با صندوق های پژوهش و فناوری ایجاد کردیم.

وی با اعلام این که صندوق های پژوهش و فناوری پراکندگی خوبی در سطح استان ها دارند و از توانمندی آنها به طور کامل آگاه هستند گفت: همچنین برخی از این صندوق ها از تخصص بالایی برخورداند.

خیاطیان در خصوص تسهیلات تصریح کرد: صندوق نوآوری د شکوفایی تسهیلات ارزان قیمت در اختیار صندوق های پژوهش و فناوری قرار داد و تا کنون ۱۵۰۰میلیارد تومان ظرفیت از طریق صندوق پژوهش و فناوری ایجاد کردیم.

وی ضمن اشاره به وجود دو صندوق پژوهشی در استان خراسان رضوی بیان کرد: نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان ظرفیت برای استان ایجاد شد.

خیاطیان اظهار داشت: در حوزه سرمایه گذاری روش مستقیم را مناسب نمیدانیم به طوری که اگر‌ صندوق پژوهش طرحی را اعلام کند که در راستای حل مشکلات نخست کشور باشد تا چهار برابر سرمایه ای که خود صندوق پژوهش آورده است سرمایه گذاری می کنیم.

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری یادآورشد: یکی از معضلات شرکت های دانش بنیان در زمینه طرف تقاضا است که در حوزه توانمندسازی این شرکت ها تلاش میکنیم سیاست های تشویقی برای طرف تقاضا در نظر بگیریم و از طرفی بر روی صادرات و حضور در نمایشگاه های خارجی حمایت گسترده ای صورت گرفته است.

وی خبر داد: بالای ۷۰ درصد شرکت های دانش بنیان که موفق به دریافت گواهی شده اند و به صندوق نوآوری مراجعه کردند حداقل از یک خدمت این صندوق بهره مند شدند.

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نگاه صندوق نوآوری را نگاهی نوآورانه خواند و گفت: تا کنون ۳۰۰ میلیون وام چهار درصد تسهیلات ارائه شده است.

خیاطیان با اشاره یه این که شتاب دهنده ها از ایده ها حمایت ک به آنها شتاب دهی می‌کنند، افزود: معاونت علمی ریاست جمهوری ۱۶ تا ۲۰ شتاب دهنده را شناسایی کرده است که می‌توانند در قالب شرکت های دانش بنیان فعالیت کنند.

وی اذعان کرد: حدود چهار هزار ۴۰۵ شرکت دانش بنیان توسط معاونت علمی رییس جمهور تایید صلاحیت شدند که از این تعداد ۲۳۶ شرکت در استان خراسان رضوی هستند و این استان بعد از تهران و اصفهان در جایگاه سوم قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز