خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی فارس مطرح کرد:

کاهش سن اعتیاد به 11 تا 15 سال/فعالیت 100 مرکز کمپ ترک اعتیاد در استان

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۳۱۷

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: با توجه به برنامه‌های دستگاه های مختلف برای جلوگیری و مقابله با اعتیاد اما طبق شنیده های سن گرایش به اعتیاد کمتر شده و به ۱۱ تا ۱۵ سال رسیده و سیطره و نوع مواد مخدر نیز تغییر کرده است.

به گزارش ایلنا سید مرتضی موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جامعه امروز تشنه بسیاری از آگاهی‌ها از وضعیت موجود اجتماعی است، افزود: اگر در تدوین یک نسخه علل را نشناسیم، دچار مشکل خواهیم شد.

مدیرکل بهزیستی فارس زنانه شدن مواد مخدر از دهه هفتاد تاکنون را زنگ خطری جدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در  دهه ٧٠ یک درصد، دهه هشتاد کمتر از ٥ درصد اما در دهه ٩٠ شاهد گرایش ٥ تا ١٠ درصدی زنان به مواد مخدر هستیم . 

مدیرکل بهزیستی فارس به ماهیت چند وجهی مسائل اجتماعی، اشاره کرد و گفت: اگر به درک درستی از مسائل و مشکلات برسیم با هزینه‌های کمتری اقدامات موثرتری خواهیم داشت؛ آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد مسائلی چند وجهی است و عوامل مختلفی در شکل‌گیری و اشاعه آنها نقش دارد . 

وی خاطر نشان کرد: آسیب‌های اجتماعی در گذر زمان ایجاد شده، گسترش می‌یابد و یک پدیده را به بحران اجتماعی تبدیل می‌کند.

موسوی بیان کرد: در عرصه مبارزه با مواد مخدر یک برنامه مبارزه با تولید و توزیع است که مربوط به اداره اطلاعات و نیروی انتظامی است اما در بحث کاهش تقاضا دستگاههای مختلف شکل گرفته است و بهزیستی از جمله دستگاه‌هایی است در سه حوزه ورود کرده است . 

مدیرکل بهزیستی فارس تصریح کرد:  شاه کلید اجتماعی شدن امر مبارزه بامواد مخدر، حساسیت مردم نسبت به عوارض و مشکلات ناشی از مصرف مواد مخدر است . 

وی خاطر نشان کرد:  ۶۳۳ گروه اجتماع‌محور در استان فارس با ورود به محلات، محیط‌های کاری و نظامی و نیز دیگر مکان‌های آسیب‌پذیر به امر اطلاع‌رسانی در سه سطح یادشده مبادرت می‌ورزند.

موسوی تصریح کرد: امروز سمت و سوی مواد مخدر از سنتی به صنعتی به ویژه آمفتامین‌ها افزایش یافته و جامعه ما مستعد و خواهان استفاده از آنها است . 

موسوی با اشاره به قرارگیری ایران در کنار بزرگترین تولید کننده مواد مخدر دنیا و عبور مواد از این مسیر ترانزیتی، گفت: جوان بودن جامعه و برنامه‌ای که بیکانگان برای ما در شرایط فعلی پیاده کرده‌اند، علاوه بر گسترش آسیب‌های اجتماعی باعث شده که شاهد افزایش گرایش به اعتیاد باشیم . 

موسوی با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها را آماده و در مرزها امنیت کامل را فراهم کنیم، افزود: باید تفریح سالم و ایجاد امید و نشاط در جامعه را در دستور کار قرار دهیم . 

مدیر کل بهزیستی استان فارس ادامه داد: در حال حاضر ٢١ مرکز خود معرف و سرپایی در سطح استان فعال است که سال گذشته دو هزار و ٩٣١ نفر به این مراکز مراجعه کردند . 

وی با اشاره به اینکه یکصد مرکز اقامتی کمپ ترک اعتیاد در استان فعال است، گفت: معمولا در این مراکز، افراد معتاد طی دوره ٢١ تا ٦٢ روزه در این مراکز سم زدایی می‌شوند . 

وی ادامه داد: مرکز ماده شانزده شیراز، 200 و چهل نفر ظرفیت دارد، حال آنکه اسفند سال گذشته در کمپ‌های مختلف بالغ بر یکهزار و 400 نفر نگهداری شدند . 

مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: مجوز چهل و شش کمپ غیرمجاز ترک اعتیار در فارس طی سال‌های ٩٥ تا ٩٦ لغو  شد و سال ٩٧ نیز کمپ غیرمجازی معرفی نشده است؛ این در حالی  است که تمام کمپ‌های تحت پوشش بهزیستی استان فارس مجهز دوربین مدار بسته است و نظارت توسط کارشناسان بهزیستی به طور مرتب انجام می‌شود؛ کمپ‌ها به افرادی واگذار شده که سابقه اعتیاد داشته و اکنون پاک هستند . 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز