خبرگزاری کار ایران

خمسه در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

ایجاد کانون ریزگردهای الله‌آباد به دلیل ایجاد زهکش پایه علمی ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۴۴۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طبق نظر مشاوران طرح زهکش و کارشناسان جهاد کشاورزی استان قزوین هنوز تاثیر منفی زهکش در ایجاد کانون ریزگردها به اثبات نرسیده و پایه علمی ندارد.

فاطمه خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: مسئولان استان البرز نگران این موضوع هستند که زهکش ایجاد شده در الله‌آباد شهرستان آبیک موجب کاهش رطوبت زمین و ایجاد کانون ریزگرد برای تهران و البرز می‌شود که به این نگرانی احترام قائل هستیم.

وی افزود: طبق نظر مشاوران طرح زهکش و کارشناسان جهاد کشاورزی استان قزوین هنوز تاثیر منفی زهکش در ایجاد کانون ریزگردها به اثبات نرسیده و پایه علمی ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: با توجه به بارندگی اخیر در استان قزوین، طرح زهکش مقرر شده مورد بازنگری قرار  گیرد؛ این در حالی است که در استان تاکنون این زهکش تاثیرات مثبتی داشته است.

خمسه اضافه کرد: شاید در ادامه بازنگری طرح زهکش، نیاز به تغییراتی داشته باشد و در ساختارها تغییر ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: عملا طرح زهکش به جلوگیری از شوره‌زار شدن الله‌آباد بسیار کمک کرده است و 30 درصد شوری آب چاهک‌ها پایین رفته است.

این مسئول تصریح کرد: کمیته‌ای متشکل از شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین و جهاد کشاورزی استان تشکیل شده و طرح زهکش مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: با مسئولان استان البرز در خصوص زهکش الله‌آباد شهرستان آبیک، نشستی مشترک برگزار خواهیم کرد تا توجیهات  و توضیحات خود را به آنان ارائه دهیم تا نگرانی آنان رفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز