خبرگزاری کار ایران

یک تهیه‌کننده مطرح کرد؛

شرایط مالی تلویزیون خوب نیست/ بسیاری از سریال‌ها هنوز نصف دستمزد خود را نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۶۶۰

نوید محمودی درباره مشکلاتی که در پرداخت دستمزد عوامل برخی پروژه‌های صداوسیما ایجاد شده، گفت: تلویزیون بر اساس سابقه تهیه‌کننده با او کار می‌کند ولی اینکه خدای نکرده، تهیه‌کننده پول را هزینه نکند، بدترین شکل قضیه است.

نوید محمودی (تهیه‌کننده تلویزیون) درباره چگونگی پرداخت دستمزد عوامل برخی سریال‌های تلویزیون که به تازگی سبب ایجاد حواشی در برخی از پروژه‌های صداوسیما شده، به خبرنگار ایلنا گفت: طبیعی است که تلویزیون نمی‌تواند همه را هدایت کند. تلویزیون بر اساس شرایط خود و سابقه تهیه‌کننده به او اعتماد کرده و با او کار می‌کند ولی اینکه خدای نکرده اگر تهیه‌کننده پولی را از تلویزیون بگیرد و به موقع هزینه نکند، به اعتقاد من، زشت‌ترین شکل قضیه است.

وی افزود: در بحث پرداخت دستمزدها مدیران تلویزیون هم قبول دارند که شرایط مالی خوب نیست. در حال حاضر بسیاری از سریال‌هایی که در تلویزیون تولید می‌شوند، رو به پایان هستند ولی هنوز نصف پول خود را هم نگرفتند. البته تقصیر آنها نیست، شرایط بودجه و ماجرای تحریم  و مواردی از این دست، مسائلی است که همه دست به دست هم داده و چنین وضعیتی را ایجاد کرده است.

محمودی که به تازگی سریال دلدار را به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان روی آنتن داشته، درباره ریتم کند این سریال که در شروع مانعی برای جذب مخاطبان بیشتر برای سریال بود، توضیح داد: نمی‌توان گفت که ریتم خیلی کند بود و در قسمت‌های ابتدایی اتفاقی نداشتیم. داستان آرش و رونا؛ شادی و سامان در قسمت‌های ابتدایی روایت می‌شد که به نظرم متریال کافی برای جلو بردن قصه بود. ولی الان که خودم سریال را نگاه کردم؛ باید بگویم که اگر قرار باشد، مجددا آن را تدوین کنم، شاید صحنه‌ای که منجر به قتل می‌شد را از قسمت ۱۰ام به قسمت ۷ام بیاورم تا آن ماجرا زودتر اتفاق بیفتد.

این تهیه‌کننده در ادامه بیان کرد: اما درباره اینکه بخواهیم این ماجرا را با یک اتفاق دیگری شروع کنیم، باید بگویم من و جمشید یک اعتقادی داریم و آن این بوده که ما اصلا دوست نداریم که مخاطب را گول بزنیم. گاها پیش می‌آید که سریالی را می‌بینم که ناگهان بدون دلیل منطقی یکی از شخصیت‌ها چاقو درآورده و دیگری را می‌زند. در واقع این اتفاق کمکی به قصه نمی‌کند. به نوعی ایجاد شرایط کاذبی می‌کند تا فقط شما را جلوی تلویزیون بنشاند. ما علاقه‌ای به این کار نداریم و دوست داریم قصه تعریف کنیم و سعی می‌کنیم که همین کار را انجام دهیم.

وی همچنین درباره برخی اظهارنظرها در حوزه تفاوت احتمالی بودجه بین سریال برادر جان و دلدار نیز اظهار داشت: جذاب‌ترین چیزی که در دنیا دارم دختر ۸ ساله‌ام روناست و به جان او نمی‌دانم که برآورد سریال برادر جان چه میزان بوده است. اما احساس می‌کنم که برآورد آنها می‌تواند از ما به مراتب بیشتر باشد. چراکه آنها آقای نصیریان را داشتند که بعد از سال‌ها به تلویزیون آمده بود و طبیعتا می‌توانستند برای آن کد ویژه‌تری تعریف کنند. ولی اینکه در چیزهای دیگر خیلی با ما متفاوت باشند را واقعا نمی‌دانم. شاید تفاوت ۲۰ تا ۳۰ درصدی یا حتی بیشتری با ما داشته باشند.

محمودی در پایان گفت: البته سریال از یادها رفته مجموعه الف ویژه بود که برآورد آن کاملا متفاوت بوده و قاعدتا بودجه ویژه‌تری داشته است. دوست دارم درباره از یادها رفته نکته‌ای را بگویم. از نظر من این مجموعه به اندازه‌ای که آن را زدن سریال بدی نبود؛ در واقع در زمان بدی پخش شد. این سریال نباید در ماه رمضان پخش می‌شد؛ باید آن را در شرایط عادی پخش می‌کردند. چراکه ساعت پخش آن ساعت بدی بود. در ماه رمضان شبکه یک برنامه‌هایی داشت که زمان‌هایی سریال را در ساعت ۱۱:۳۰ شب پخش می‌کرد و مسائلی از این دست سبب شد تا آنطور که باید دیده نشود. به همه این مسائل که فکر کنیم می‌بینیم که «از یادها رفته» از این مسائل ضربه خورده است. در نهایت به عنوان کسی که تلویزیون نگاه می‌کنم باید بگویم که این مجموعه، سریال بدی نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز