خبرگزاری کار ایران

مهمان‌هایی که تلویزیون را به دردسر انداختند/ واکنش قاضی‌زاده هاشمی نسبت به حضور زوج اینستاگرامی در هزار راه نرفته

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۷۵۸

حضور زوج اینستاگرامی در برنامه «هزار راه نرفته» شبکه دو و واکنش قاضی‌زاده هاشمی نسبت به این موضوع، بهانه‌ای برای مرور مهمان‌هایی شد که در این سال‌ها بیشترین حواشی را برای تلویزیون ایجاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در طول این سال‌ها همواره میهمان‌هایی در برنامه‌های تلویزیونی ظاهر شده‌اند که به نوعی عدم تحقیق کامل درباره آنها برخی حواشی را متوجه رسانه ملی کرده است. سازندگان این برنامه‌های تلویزیونی غالبا با هدف الگو قرار دادن میهمان مورد نظر سعی داشتند از دل جامعه نمونه‌های عینی را به مردم نشان دهند و به این صورت اقدام به الگوسازی در رسانه ملی کنند. اما گاهی این موضوع به صورت عکس عمل کرده و حواشی زیادی نیز ایجاد کرده است. در ادامه اشاره کوتاهی به برخی از میهمان‌های پر سر و صدای تلویزیون در ماه‌های اخیر داشته‌ایم.

زوج پرحاشیه اینستاگرام در برنامه هزار راه نرفته

آخرین نمونه از مهمان‌های پرحاشیه تلویزیون مربوط به زوج اینستاگرامی در برنامه هزار راه نرفته بوده که هنوز حواشی آن پایان نیافته و مشخص نیست سازندگان این برنامه بر چه اساسی این افراد را به تلویزیون دعوت کرده‌اند.

زوج حاضر در این برنامه مدعی بودند که از زندگی گذشته خود پشیمان هستند و زندگی تازه‌ای را آغاز کرده‌اند اما بعد از این برنامه در پیج اینستاگرام آنها تصاویری منتشر شد که کاملا متضاد با صحبت‌های منتشر شده از سوی آنها بود. البته چندی بعد این زوج در ویدیوئی اعلام کردند که پیج آنها هک شده و شخص دیگری این تصاویر را منتشر کرده است.

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی (نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر صداوسیما) درباره این برنامه و حساسیت‌هایی که باید صداوسیما در دعوت از مهمان‌های خود آنها را رعایت کند، به ایلنا گفت: اصولا در دعوت از افرادی که مخصوصا زندگی آنها داستانی دارد و به نوعی قرار است از آنها الگوگیری شود یا نتیجه و پیام خاصی را به جامعه منتقل کند، باید حساسیت بیشتری اعمال شود. طبعا تولید و ایجاد پیام نیازمند پژوهش است. حال این پژوهش هم باید محتوایی باشد، هم اینکه آن مهمان شاخص‌های ارائه پیام مورد نظر را داشته باشد. وقتی این اتفاقات درست ایجاد نشود ما شاهد چنین موضوعات می‌شویم که شما هم به آن اشاره کردید.

وی افزود: من فکر می‌کنم که این موضوعات به عوامل برنامه‌ساز و تهیه‌کننده هر برنا‌مه‌ای مربوط می‌شود. چراکه این موضوع در سنوات گذشته در برنامه‌های دیگری نیز سابقه داشته و نمی‌توان گفت که موضوع جدیدی هست. باید دقت بیشتری داشته باشند و پژوهش کافی و جامعی برای ارائه آن پیام و محتوا را داشته باشند که ناگهان ما شاهد چنین اتفاقاتی نشویم.

وی درباره اقدام شورای نظارت درباره این موضوع نیز اظهار داشت: به صورت روتین این اتفاقات در جلسات مختلف شوار گزارش می‌شود. ما قبلا هم از حوزه سیما این موضوعات را خواستیم و قطعا باز هم این خواسته خواهد شد که دقت‌ها  مخصوصا در نحوه ارائه پیام و همچنین در سوژه‌های انتخابی، موضوعات و مهمانان وجود داشته باشد و شاهد همخوانی باشیم. می‌شود مقداری در این موضوعات تحقیقات بیشتری کرد و همان پیام را با افراد دیگر و زوج‌های دیگری ارائه داد که این حواشی را هم نداشته باشد.

بر اساس این گزارش و با توجه به اینکه اتفاقات حاشیه‌ای از این دست در تلویزیون سابقه چندین و چند ساله دارد، در ادامه سعی کردیم به مرور برخی از میهمان‌های پر سر و صدای تلویزیون در چند سال گذشته بپردازیم.

مدل اینستاگرامی در ماه‌عسل

برنامه ماه عسل به واسطه حضور مهمان‌های خاصی از دل مردم فرم تازه‌ای را وارد تلویزیون کرد. این برنامه در کنار موفقیت‌های خود گاهی اوقات با حواشی همراه می‌شد که غالبا به مهمان‌های آن مرتبط بود.

یکی از برنامه‌های پرحاشیه مرتبط به دعوت نماینده قشرهای مختلف از جامعه بود که هر کدام از راهی اقدام به کسب درآمد می‌کردند. یکی از این میهمانان به گفته خود به شغل پوزر عروس (همراه عروس) مشغول بود که بعد از برنامه مشخص شد یکی از مدل‌های پرطرفدار اینستاگرامی است که به تلویزیون راه پیدا کرده است. همین موضوع برنامه ماه عسل و تلویزیون را با حواشی بسیاری همراه کرد که هنوز در خاطره‌ها باقی مانده است.

وقتی مهمان حالا خورشید مدعی امام زمان‌ بودن شد

یکی دیگر از برنامه‌های تلویزیون در سال‌های اخیر برنامه «حالا خورشید» رضا رشیدپور بود که با انتشار ویدیو‌های حاشیه‌ای از برنامه در فضای مجازی روز به روز به طرفدارانش اضافه شد و توانست خود را در قامت پرطرفدارترین برنامه صبحگاهی تلویزیونی معرفی کند. یکی از مهمانان حاشیه‌ای این برنامه که قطعا هنوز عده‌ای آن را به خاطر دارند، مرد جوانی بود که بعد از حضور در برنامه ادعای امام زمان(عج) بودن کرد و رضا رشیدپور و حالا خورشیدش را حسابی به دردسر انداخت.

فرمول یک و مهمانی که با دروغ پول جمع کرد

برنامه «فرمول یک» به تهیه‌کنندگی و اجرای علی ضیا از جمله برنامه‌های دیگر تلویزیون بود که در شبکه یک روی آنتن می‌رفت. غالب مهمان‌های این برنامه نیز از جمله مردمی بودند که به نوعی در شرایط سخت زندگی کار ویژه‌ای انجام داده بودند و به عنوان الگو در تلویزیون به مردم معرفی می‌شدند.

حضور یک پدر زنجانی همراه با فرزندش در «فرمول یک» یکی از پربحث‌ترین برنامه‌های یک ‌سال گذشته تلویزیون به شمار می‌آید که هنوز هم درباره آن صحبت‌هایی مطرح می‌شود.

پدر زنجانی حاضر شده در این برنامه ادعا می‌کرد که پسرش به بیماری سرطان مبتلاست و نوسانات دلار روند رسیدگی به او را با مشکل مواجه کرده و به این صورت کمک‌های مردمی بسیاری برای درمان پسر او جمع‌آوری شد. اما بعد از چند روز موسسه محک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پسر این پدر از بیماران تحت نظر محک بوده که در گذشته روند درمان او انجام شده و در شرایط فعلی بیماری خاصی ندارد.

بعد از این حواشی علی ضیا اقدام به برگزاری  نشست خبری با حضور اهالی رسانه کرد و به توضیحاتی در این خصوص پرداخت اما تا کنون نتیجه نهایی برای این موضوع اعلام نشده است.

حواشی حضور همسر شیلا خداداد و پزشک خواننده در خندوانه

برنامه خندوانه توانست در یک فرمت جدید برنامه شاد و مفرحی را روانه آنتن کند. میهمان‌های این برنامه تنها معطوف به دعوت از سلبریتی‌های سینما و تلویزیون نبود و از بین افراد شاخص در تمامی حوزه‌ها برای حضور در خندوانه دعوت می‌شد و همین موضوع بخشی از مخاطبان گذشته تلویزیون را به این رسانه برگرداند. اما در کنار این مسائل گاها حضور مهمان‌هایی در این برنامه حواشی را ایجاد می‌کرد. حضور همسر شیلا خداداد یکی از همین افراد بود که بسیاری به آن اعتراض داشتند. چراکه عده‌ای معتقد بودند خندوانه در آستانه انتخابات انجمن دندانپزشکی فرصت خوبی را در اختیار او گذاشته تا به خوبی خود را تبلیغ کند.

یکی دیگر از مهمان‌های پرحاشیه خندوانه پزشکی بود که در عرصه خوانندگی نیز فعالیت می‌کرد. چند ماه بعد از حضور این پزشک در خندوانه، ویدیویی از کنسرت او در فضای مجازی منتشر شد که مشخص می‌کرد او در کنسرت به صورت پلی‌بک اقدام به لب زدن می‌کرده است. بعد از این رامبد جوان با انتشار پستی در فضای اینستاگرام از مردم به خاطر دعوت از او عذرخواهی کرد.

تعطیلی برنامه نود، دستکاری آرای مردمی جشنواره جام جم به نفع برنامه «برنده باش» و حواشی تعطیل شدن برنامه «برنده باش» از جمله‌ حواشی دیگر تلویزیون در ماه‌های اخیر به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز