خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

توقیف یک میلیارد تومانی در ازای طلب 40 میلیونی/بیکاری 30 کارگر واحد تولیدی

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۵۶۲

مدیر عامل شرکت سیماب شیر محمودآباد گفت: دادستانی این شهرستان در اقدامی عجیب دستور توقیف یک واحد تولیدی با اشتغال 30 کارگر را داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شرکت سیماب شیر در شهرستان محمودآباد از واحدهای تولیدی است که در ریخته‌گری از جمله قطعات فلزی کشاورزی، شیرآلات وجعبه‌های صنعتی،قطعات وزارت دفاعی ، شمش های فلزی و... فعالیت می‌کرد .

این شرکت که با حضور سرمایه‌گذار جدید، جان تازه‌ای برای فعالیت گرفته و در حال توسعه فعالیت‌هایش  بود به ناگاه توسط دادستانی محمودآباد و در اقدامی عجیب توقیف شد.

با این توضیح که یکی از کارکنان این کارخانه از کار برکنار شد و طرح دعوی کرد، دادستانی محمود آباد نیز این واحد تولیدی را به 40 میلیون تومان محکوم و در اقدام به توقیف کوره 1میلیارد تومانی این کارخانه می کند که قلب تولید این واحد صنعتی است!

دادستانی محمودآباد در حالی دست به این اقدام زده است که مدیرکل سابق دادگستری و استاندار مازندران سال گذشته بارها اعلام کرده اند که به هیچ وجه اجازه تعطیلی یا توقیف یک واحد تولیدی فعال را نخواهند داد. این واحد تولیدی زمانی توقیف شد که 30 کارگر در آن مشغول به فعالیت بودند و اکنون بیکار شده اند.

به گفته مدیر عامل این واحد تولیدی دادستانی محمودآباد نسبت به نامه نگاری های متعدد برای عدم توقیف این واحد تولیدی  بی تفاوت بوده و زندگی 30 کارگر را برای شکایت یک کارگر به اختلال کشیده است.

این مهم در شورای اشتغال استانداری توسط رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران به استاندار تذکر داده شد، وی فرماندار محمودآباد را مامور به حل این مشکل کرد اما گویا  فرمانداری هم نتواست جلوی توقیف را بگیرد.

توقیف یک میلیارد تومانی در ازای طلب 40 میلیونی/بیکاری 30 کارگر واحد تولیدی

سید محمود دریاباری که عمده سهام این شکت را خریده است و به نوعی مدیرعامل جدید این مجموعه به حساب می آید، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بارها با دادستانی شهرستان محمودآباد ارتباط برقرار کردیم، اظهار کرد: دادستان محمودآباد نسبت به نامه هایی که از استان مبنی بر عدم توقیف کارخانه به دادستانی محمود آباد ارسال شده بی‌تفاوت است.

وی افزود: برای پرداخت بدهی آمادگی داریم اما چرا به جای طلب 40 میلیون تومانی باید کوره 1میلیارد تومانی را توقیف کنند تا کارخانه دیگر قادر به تولید نباشد؟

مدیر عامل شرکت سیماب شیر محمودآباد افزود: ادوات گران قیمت زیادی در کارخانه وجود داشت که دادستانی می توانست آنها را به ازای طلب این خانم جلب کند  اما قلب کارخانه را از جا درآوردند، واقعا جای تعجب دارد؟

وی با بیان اینکه علاوه بر بیکاری 30 کارگر به ازای هر روز تعطیلی 15 میلیون تومان ضرر می کنیم، افزود: سرمایه گذار جدیدی سهام شرکت را خرید و در حال راه اندازی و تقویت تمامی خطوط تولیدی بود و قصد داشتیم افزایش نیروی کار داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت سیماب شیر گفت: متاسفانه داداستانی محمودآباد بدون توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته، اشتغال مجدد و فعال بودن کارخانه اقدام به توقیف آن کرده است.

وی افزود: زمانی که  کارگران مشغول به کار و در حال تولید بودند برای بدهی 40 میلیون تومانی، کوره 1میلیارد تومانی کارخانه را توقیف کردند، در حالی که تجهیراتی در کارخانه وجود داشت که می توانستند با توقیف آن اجازه دهند کارخانه به تولیدش ادامه دهد؛ ما آماده ایم این بدهی را پرداخت کنیم اما کسی همراهی نمی کند.

به گفته دریاباری بیش از 250 میلیون تومان برای تجهیز و نوسازی این کوره هزینه شد این در حالی است که مزایده و تحویل کوره و به گل نشاندن کارخانه با بیکاری شمار زیادی از شهروندان همراه شد. لذا صرف‌نظر از اینکه کوره مذکور در اثر نوسان ارز هم اکنون 2 برابر ارزش مبلغی ارزیابی در مزایده افزایش قیمت داشته، برگزاری و تحویل کوره  نیز خزان جبران ناپذیری را وارد می سازد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز