خبرگزاری کار ایران

در شانزدهمین دوره رتبه بندی شرکت های برتر کشورصورت گرفت:

کسب رتبه نخست فولاد مبارکه اصفهان در بین ۵۰۰ بنگاه اقتصادی برتر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۸۹

فولاد مبارکه اصفهان در بین ۵۰۰ بنگاه اقتصادی برتر کشور در بخش فلزات اساسی و ارزش افزوده اقتصادی اول شد.

ایلنا: در شانزدهمین دوره رتبه بندی شرکت های برتر کشور، فولاد مبارکه اصفهان در بین ۵۰۰ بنگاه تجاری و صنعتی موفق ایران در بخش فلزات اساسی و ارزش افزوده اقتصادی رتبه اول را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان، در این همایش که در۲۸ بهمن ماه در محل سالن همایشهای بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و مدیران عامل و مسئولین بنگاههای اقتصادی و صنعتی کشور برگزار گردید، شرکتهای برتر در گروههای ۲۶ گانه معرفی و از آنها تقدیر بعمل آمد.

بنابر این گزارش شرکت فولاد مبارکه اصفهان علاوه بر کسب رتبه اول گروه فلزات اساسی در بین شرکت های حاضر در این گروه با بیشترین ارزش بازار رتبه اول را بخود اختصاص داد و پس از فولاد مبارکه شرکتهای ملی صنایع مس ایران و فولاد خوزستان بترتیب دوم و سوم شدند.

این گزارش حاکی است: براساس تازه‌ترین آمار منتشر شده در بورس اوراق بهادار ارزش سهام فولاد مبارکه اصفهان در بورس از مرز ۱۰۹ هزار میلیارد ریال فراتر رفت و به رقم ۱۰۹ هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال رسید. بر این اساس فولاد مبارکه اصفهان با در اختیار داشتن ۲۶/۵ درصد از ارزش بازار گروه فلزات اساسی در صدر جدول بورس قرار گرفته است و شرکت ملی صنایع مس ایران با ۹۷ هزارو ۱۴۴ میلیارد ریال در جایگاه دوم و فولاد خوزستان نیز با ارزش بازاری بالغ بر ۵۸ هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال در جایگاه سوم قرار گرفته است.

شایان ذکر است: در شانزدهمین همایش رتبه بندی ۵۰۰ شرکت برتر کشور مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شرکتهای بزرگ و کوچک مکمل همدیگر هستند افزود: واحدهای تولیدی برتر که در زمره شرکتهای بزرگ هستند باید از شرکتهای کوچکتر حمایت نمایند و اگر یک واحد پائین دستی نیازمند کمک مالی بود، واحدهای بالا دستی باید به کمک آنها بشتابند و البته این موضوع می تواند متقابل هم باشد، ایشان افزود: باید همه با هم کار کنیم و واحدهای پائین دستی نیز حمایت شوند، چرا که اگر یک واحد کوچک نتواند کارش را خوب انجام دهد به واحدهای بزرگتر نیز لطمه می‌زند.

نعمت زاده گفت: مشکلی که در کشورمان وجود دارد این است که نگذاشته ایم بنگاههای بزرگ، بزرگتر شوند، چرا که بنگاه های بزرگ می توانند، جوابگوی دولت، ملت و رقبا باشند، در حالی که پیمانکاران کوچک نمی توانند کار بزرگ انجام دهند.

وی با بیان اینکه واحدهای کوچک و بزرگ لازم و ملزوم همدیگر هستند افزود: بنگاههای تولیدی بزرگ کشور(۴۰۰ نفر به بالا) ۶۵ درصد از ارزش تولیدات صنعتی را بخود اختصاص می دهند، بنابراین جایگاه شرکتهای بزرگ جایگاه والائی است که باید زمینه رشد صنایع پائین دستی را فراهم کنند.

نعمت زاده در ادامه با بیان اینکه رشد اشتغال صنعتی در سال گذشته منفی ۳۶ درصد بوده است، گفت: این رقم طی سالهای گذشته بی سابقه بوده و این در شرایطی است که وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی می‌گوید، چنانچه مراقب تولید نباشیم، تعداد زیادی از بنگاههای اقتصادی ممکن است با بیکاری نیرو ها مواجه باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز