خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین شاخص میزان توسعه یافتگی در کشور اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۰۵

متاسفانه دستگاههای متولی آموزش های مهارتی در کشور فقط کارهای موازی زیادی انجام می دهند و هزینه زیادی در این تشکیلات صرف می شود که استانداردهای آن های متفاوت است و هیچ کدام از استانداردهای ملی تبعیت نمی کند.

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های میزان توسعه یافتگی در کشور بحثاشتغال است.
به گزارش خبرنگار ایلنا. دکتر سعید سعادت مدیر عامل مجتمع فنی تهران در همایش تعالی سازمانی مجتمع فنی تهران که در مرکز همایش های بین المللی صداو سیما برگزار شد گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های میزان توسعه یافتگی در کشور بحثاشتغال است که حتی در انتخاب روسای دولت‌ها نیز اشتغال نقش تعیین کننده‌ای دارد.

وی با اشاره به آمار ارایه شده توسط مرکز آمار مبنی بر اینکه در کشور ما آمار بیکاران زیر دیپلم کمتر از افراد تحصیلکرده است اظهار داشت: متاسفانه آنچه در دانشگاه‌های ما آموزش داده می‌شود بر اساس نیاز جامعه نیست و با توجه به تغییرات سریع حوزه فناوری اطلاعات، سازمان‌ها و دانشگاهها چابکی لازم را برای به روز کردن اطلاعات خود ندارند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در کشور ما بانک اطلاعاتی دقیقی در حوزه مشاغل وجود ندارد گفت: کارآفرینی مساله‌ای است که باید درمدارس به دانش اموزان آموزش داده شود و افتخار مجتمع فنی تهران آن است که سالانه حدود ۱۰هزار شغل درکشور ایجاد می کند.

سعادت با بیان اینکه برای خروج از اقتصاد تک محصولی و رسیدن به توسعه پایدار باید آموزش های مستمر در جامعه نهادینه شود افزود: همانطور که در سند چشم انداز ۲۰ساله دیده شده اقتصاد کشور ما اقتصادی دانش محور یا دانایی محور است که رکن اساسی آن آموزش مستمر است.

وی با بیان اینکه امروزه یکی از حوزه‌های موثر درتوسعه اشتغال، گذراندن دوره‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات است گفت: سالهاست در این حوزه تلاش کردیم و مجتمع اولین مرکز خصوصی بود که بحثآموزش کامپیوتر را با مجوز رسمی اغاز کرد و در حال حاضر دوره‌های پیشرفته را در این زمینه ایجاد کرده است.

مدیر عامل مجتمع فنی تهران گفت: اگر زمانی روابط ما با کشورهای غربی مناسب شود و مراکز آموزشی مثل مایکروسافت بخواهند وارد کشور شوند باید توان رقابت را با آن ها داشته باشیم و به همین جهت است که باید بحثتعالی سازمانی را دنبال کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود از تعدد دستگاههای متولی آموزش های مهارتی در کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این دستگاهها کارهای موازی زیادی انجام می دهند و هزینه زیادی در این تشکیلات صرف می شود که استانداردهای آن های متفاوت است و هیچ کدام از استانداردهای ملی تبعیت نمی کند.

وی با بیان اینکه در سازمان‌های دولتی با توجه به تغییرات شتابانی که در حوزه فناروی اطلاعات انجام می شود چابکی لازم را برای نوشتن استاندارهای لازم برای مشاغل جدید ندارند افزود: این د رحالی است که بسیاری از کارفرمایان ما از نداشتن نیروی متخصص در عذاب هستند.

وی تاکید کرد: به نظر من یک مرکزی باید تشکیل شود که سیاست های کلی آموزش های مهارتی و مستمر را دنبال کند که این نیاز واقعی جامعه محسوب می شود.

یکی از چالش‌های جدی سازمان‌ها مقاومت آن‌ها در مقابل تغییرات است

همچنین دکتر بزرگیان _ معاونت محترم نوسازی وتحول اداری معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی ریاست جمهوری در این مراسم با بیان اینکه بهتر است همه سازمان‌ها در راستای تعالی سازمانی کارکنان خود را در سود و زیان سازمان شریک کرده و حسابی تحت عنوان سهام فکری کارکنان تشکیل دهند، گفت: تعالی سازمانی در واقع رویکردی منظم، منطقی، بهم بافته، یکپارچه و برنامه‌ریزی شده برای بهتر کردن اثربخشی سازمانی است.

وی با بیان اینکه نظام پیشنهادها ابزار و اتوبانی بسیار مطمئن برای تحقق تعالی سازمانی است که خوشبختانه در مجتمع از سال های گذشته آغاز شده تاکید کرد: یکی از چالش‌های جدی سازمان‌ها مقاومت آن‌ها در مقابل تغییرات است که باید به این موضوع توجه شود؛ شفافیت و جلب اعتماد دیگران از مشخصات یک سازمان متعالی است چون یکی از سموم مدیریت آن است که اطلاعات در انحصار باشد.

محمدرضا سپهری رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی در این مراسم با بیان اینکه مجتمع فنی تهران به عنوان یک سازمان کارآفرین و یک مجتمع آموزشی برتر در کشور انتخاب شده برگزاری این همایش را به عنوان همایش تعالی سازمانی اقدامی شایسته در جهت هم افزایی به خصوص در زمینه مهارت های کسب و کار و کارافرینی دانست.

وی همچنین از همکاری مجتمع فنی تهران و موسسه کار و تامین اجتماعی خبر داد و گفت: انعقاد تفاهم‌نامه مشترک مجتمع و موسسه، برگزاری مشترک دوره‌های آموزشی، دانش اجتماعی و دانش فنی کار، مهارت هایی کسب و کار و کار افرینی خبر داد.

سپهری ادامه داد: سعی می کنیم با گسترش دوره های آموزشی مشترک در زمینه مهارت های کسب و کار این کار را سامان دهیم و امیدوارم بتوانیم این همکاری مشترک را جهت رسیدن به اهداف هر دو موسسه به پیش ببریم.

وی با بیان اینکه جامعه امروز درگیر مشکلاتی از جمله تورم، بیکاری، شرایط تحریم و کمبود نقدینگی است گفت: در چنین شرایطی مجتمع فنی تهران به عنوان مجتمع کارآفرین تلاش می کند که خود را به بلوغ سازمانی برساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز