خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت مطرح کرد:

نمی‌گذارم افراد گرفتار پیچ و خم‌های بروکراسی اداری شوند/ از تولید داخلی حمایت می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۳۳۵

وزیر بهداشت گفت: ما درهای کشور را به روی تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی باز می کنیم اما در این مسیر به شخصی رانت و باج نمی دهیم.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه سعید نمکی وزیر بهداشت در بیست و دومین نمایشگاه ایران هلث که صبح امروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، درباره حمایت از تولید داخل اظهار کرد: با توجه به مشغله های فراوان که امروز داشتم اما باز هم در این نمایشگاه حضور پیدا کردم. من از همان نخستین روزهای حضورم در وزارت بهداشت همواره از تولید داخل حمایت کرده ام و می‌کنم.

وی بیان کرد: کشورها برای اینکه توسعه یافته شوند باید از مسیر اتکا به تولید ملی عبور کنند، افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که صنعتی شدن با صنعت دار شدن متفاوت است، برخی کشورها توسعه یافته هستند اما این توسعه یافتگی به مدد تجهیزاتی که سایر کشورها تولید کرده اند، حاصل شده است.

وزیر بهداشت افزود: با توجه به شرایطی که دشمنان در این روزگار برای کشور ما فراهم کرده‌اند، ما در سخت ترین شرایط در سال های پس از انقلاب قرار گرفته ایم، ایران امروزه در برابر هجمه های اقتصادی گوناگون واقع شده است، با این وجود خوشبختانه نمی‌توان ایرانیان را به سادگی از پا درآورد.

نمکی با تقدیر از خدمات رئیس سابق سازمان غذا و دارو تاکید کرد: با وجود اینکه پیرصالحی یکی از بهترین و پاک‌ترین مدیران در سازمان غذا و دارو بود، اما ما متاسفانه نتوانستیم ساز و کارهای مناسب را در این سازمان فراهم کنیم، بنابراین تصمیم گرفتیم که با ساز و کاری جدید سازمان غذا و دارو را ساماندهی نو کنیم.

وی تصریح کرد: ما اکنون بر آنیم که با سرعتی بیشتر از گذشته و با آرایشی جهادی و مناسب سازمان غذا و دارو را در برابر همه هجمه های دشمنان بسیج کنیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: ما درهای کشور را به روی همه تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی باز و تلاش‌می‌کنیم تا نگذاریم افراد در پیچ و خم های بروکراسی اداری خسته شوند.

نمکی بیان کرد: ما از همه افراد ذینفع در حوزه های تولیدات، واردات و عرضه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و مسئولان سازمان غذا و دارو دعوت می کنیم تا در حوزه تولید تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی مدیریت مشارکتی داشته باشند و برای این منظور جلساتی را برپا کنند.

وی با اشاره به بدهی بیمه ها به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی گفت: ما اکنون حدود ۹ هزار میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی طلب داریم.

وزیر بهداشت افزود: ما در سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی درها را به روی تولیدکنندگان و واردکنندگان باز می کنیم و نمی گذاریم گره ای به گره های کشور افزوده شود، اما در این مسیر به واردکنندگان و تولیدکنندگان داخل رانت و باج نمی دهیم.

نمکی تاکید کرد: تولیدکنندگان داخل باید به کیفیت محصولات خود بیندیشند زیرا ما به محصولات فاقد کیفیت پروانه نمی دهیم، تولید کنندگان داخل همچنین باید قیمت تمام شده محصولاتشان را تا حد امکان کاهش دهند و تلاش کنند تا محصولات خود را بتوانند به بازارهای خارجی صادر کنند.

وی یادآوری کرد: من به جوانانی که در شرکت‌های دانش بنیان فعالیت می‌کنند، می‌گویم که وزارت بهداشت خانه و وزیر بهداشت کارگذار آنهاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز