خبرگزاری کار ایران

تست امنیتی تکنولوژی اینترنت نسل پنجم هوآوی توسط هکرها

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۱۹۲

شرکت هوآوی قصد دارد از آزمون تست امنیتی شبکه‌های ۵ جی سربلند بیرون بیاید تا بتواند نظر اتحادیه اروپا مبنی بر تائید امنیتی این شرکت را جلب کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، شرکت هوآوی پس از قرار گرفتن این شرکت در لیست سیاه تجارت با شرکت‌های آمریکایی قصد  دارد محصولات اینترنت نسل پنجم خود را در معرض تست هکرها قرار دهد تا بتواند اعتماد عمومی را نسبت به محصولات خود جلب کند.

روزنامه ساندی تلگراف در یادداشتی اعلام کرد که این شرکت در حالی این آزمایش را می گذراند که امکان تطمیع ۱۰۰ متخصص آی‌تی که در این تست داوری را به عهده دارند، توسط چین وجود دارد تا بتواند تدابیر امنیتی شرکت‌های رقیبش همچون نوکیا و اریکسون را نیز به چالش بکشاند.

به نظر می‌آید که این آزمایش تا ۱۰ ژوئن تکمیل خواهد شد که این زمان موقع مناسبی است تا پکن و هوآوی بتوانند نظر اتحادیه اروپا را مبنی بر صحت و امنیت تکنولوژی اینترنت نسل پنجم هوآوی جلب کنند. در این آزمون امنیتی تکنولوژی، تکنیک‌های هک کردن روی این سرویس جدید مخابراتی هوآوی تست خواهد شد.

این تلاش‌ها در پی اظهارات «لو کانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین مبنی بر تلاش‌های آمریکا برای خدشه‌دار کردن وجهه شرکت هوآوی نزد مشتریان جهانی این شرکت صورت می‌گیرد.

لو ادامه داد: «آمریکا سعی در بسط دادن تفکر ایدئولوژیک خود در زمینه تجارت دارد. این تفکر اشتباه که شرکت‌های چینی همه تحت امر دولت چین هستند.». این اظهارات در پی سخنان اخیر «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اتهام ریسک امنیتی شرکت هوآوی برای امنیت ملی آمریکا مطرح شده است.

اخیرا در ماه می این شرکت چینی  به دادگاه ایالتی بخش شرقی تگزاس شکواییه‌ای مبنی بر اعتراض علیه قانون اقدام امنیت ملی آمریکا «ان‌دی‌ای‌ای» که این شرکت و ۷۰ شرکت همکارش را از ادامه تجارت در آمریکا منع کرد و به امضای دونالد ترامپ نیز رسید، تسلیم کرد.

این اقدام آمریکا موجبات عدم همکاری غول‌های تکنولوژی نظیر گوگل و مایکروسافت و همینطور تولید کننده قطعات نیمه هادی میکروچیپ همچون کوآلکوم و برودکام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز