خبرگزاری کار ایران

تغییر موضع فرانسه در قبال افراط‌گرایان همزمان با خروج امریکا از سوریه

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۹۱۷

وزیر کشور فرانسه از آمادگی کشورش برای بازگشت ده‌ها افراط‌گرایان فرانسوی که توسط مقام‌های کُرد در سوریه دستگیر شده‌اند،‌ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «کریستف کاستانر» وزیر کشور فرانسه از آمادگی کشورش برای بازگشت افراطی‌های فرانسوی حاضر در زندان‌های گروه‌های کُرد سوریه خبر داد. 

این تصمیم فرانسه پس از اعلام خبر خروج نیروهای آمریکا از سوریه مطرح شد و به عنوان تحولی در سیاست پاریس در این زمینه به شمار می‌رود.

فرانسه نیز مانند دیگر کشورهای اروپائی با سختی‌ها و چالش‌هایی درباره نحوه برخورد با افراطی‌ها و خانواده‌های آنان مواجه است که قصد دارند از مناطق جنگی عراق و سوریه بازگردند. 

سیاست دولت فرانسه تا کنون بر مخالفت کامل با بازگشت افراطی‌های حاضر در سوریه و عراق و همسرانشان متمرکز بوده که به توصیف «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه این کشور دشمن هستند و باید در عراق و سوریه محاکمه شوند.

کاستانر در مصاحبه تلویزیونی گفت: «آمریکائی‌ها از سوریه خارج می‌شوند و افرادی که به دلیل حضور آمریکا در آنجا زندانی بودند، آزاد خواهند شد، بنابراین به تبع خواهان بازگشت به فرانسه هستند». 

وی در پاسخ به پرسشی درباره گزارش برخی منابع از آزادی بیش از ۱۳۰ افراطی فرانسوی در هفته‌های آینده گفت: «من می‌خواهم تمام افرادی که به فرانسه باز می‌گردند، فورا در برابر قانون محاکمه شوند». 

برخی منابع نظامی و دیپلمات معتقدند که نیروهای کُرد دموکرات سوریه که از حمایت آمریکا و کمک‌های هوائی برخی کشورها از جمله فرانسه برخوردارند، حدود ۱۵۰ فرانسوی را در شمال شرق سوریه بازداشت کرده‌اند.

مقام‌های فرانسه شمار افراطی‌های این کشور را که همچنان در سوریه حضور دارند، غیر از افراد خانواده‌هایشان حدود ۱۵۰ نفر در منطقه هجین و ۱۰۰ نفر در استان ادلب برآورد کرده‌اند.

مقام‌های فرانسه به صورت غیر رسمی اعلام کرده‌اند که گزینه‌ای غیر از تغییر سیاست درباره افراطی‌هایی که برای جنگ به خاور میانه رفته‌اند، پیش روی آنها وجود ندارد.

پاریس تلاش می‌کند افراد زیر سن قانونی را پس از بررسی‌های لازم به کشور بازگرداند. 

تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه، نگرانی فوری فرانسه را نسبت به سرنوشت نیروهای خود در بازه زمانی پس از عملی شدن تصمیم خروج به دنبال داشت. 

«انیس دیر مول» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه نیز روز گذشته اعلام کرد: «این تصمیم با توجه به تحولات نظامی در شمال شرق سوریه و تصمیم آمریکا و برای تضمین سلامت افرادی مطرح شده است که خطر به شمار می‌روند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز