خبرگزاری کار ایران

برگزاری جلسه هم‌اندیشی صادراتی تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۴۸۹

جلسه هم اندیشی صادراتی تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی با حضور رئیس انجمن صادر کنندگان نمونه و برتر ایران، کارشناسان ارزی بانک مرکزی و کارشناسان گمرک برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه، دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران، آینده را برای بنگاه‌های اقتصادی نامعلوم دانست و گفت: مسائل بین‌المللی، محیط کسب و کار،‌ بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مختلف دولت باعث شده تا بنگاه‌های اقتصادی نتوانند برای حتی یک هفته آینده خود برنامه‌ریزی کنند و همواره با ترس و شک به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

امیرحسین کاوه ادامه داد: مشکل امروز تولیدکنندگان، نحوه صادارت و بازگشت ارز است.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران، معتقد است که دیدگاه تولیدکنندگان به صادرات با دیدگاه دولت متفاوت است.

وی افزود: دولت، صادرات را  از دیدگاه ارزآوری نگاه می‌کند، اما تولیدکنندگان دیدگاهشان به تولید، اشتغال‌زایی و حفظ ظرفیت تولید است.

در ادامه جلسه، رئیس انجمن صادر کنندگان نمونه و برتر ایران عنوان کرد: دولت این موضوع را باور ندارد که تولیدکنندگان با ارز سنا مواد اولیه خود را خریداری کرده و محصول خود را بر مبنای ارز نیما عرضه می‌کنند. اولین اقدام برای شفاف‌سازی این است که تولیدکنندگان از طریق رسانه به مسئولان اطلاع رسانی کرده و مشکل خود را عنوان کنند.

ابراهیم جمیلی، افزود: در یک برهه از زمان ما خاک را با قیمت 10 هزار تومان خریداری می‌کردیم، آنگاه دولت عنوان کرده بود باید کالای خود را (سرب و روی) با قیمت 8 هزار و 500 تومان به فروش برسانیم که با ارائه مدارک، دولت پذیرفت فروش با چنین مبلغی امکان پذیر نیست.

وی به تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی توصیه کرد تا با بانک مرکزی جلسه بگذارند و در خصوص مشکلات خود با آنها صحبت کنند.

ای در حالی است که اعضای سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی عنوان کردند که بانک مرکزی پاسخگوی سوالات آنها نیست.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران مشکلات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز