خبرگزاری کار ایران

علی اکبری خبر داد؛

آغاز برداشت گیلاس در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۳۴۱

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برداشت گیلاس از سه هزار و ۵۰۰ هکتار از باغهای استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، علی اکبری روز شنبه در تکمیل این خبر اظهار داشت: پیش بینی می‌شود، بیش از ۲۰ هزار تن گیلاس از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

وی افزود: سالانه به طور متوسط ۳۵ هزار تن گیلاس از باغهای استان برداشت می‌شود که با توجه به خسارت سرمازدگی، رتبه سوم تا پنجم کشوری به استان قزوین اختصاص دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان, مناطق الموت غربی را مستعد کشت این محصول بیان کرد.

اکبری، ارقام پیش رس مثل ۴۵ و شصتک را از مهمترین ارقام کشت شده در این مناطق دانست که وضعیت باردهی آنها با توجه به منطقه جغرافیایی مناسب است.

وی گفت: در همین زمینه از ۱۵ خرداد ماه نیز ارقام تک دانه مشهد، خوشه‌ای سیاه ، زرد و صورتی از باغهای منطقه برداشت خواهد شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی افزود: مناطق سردسیر در الموت شرقی نیز از اواخر خرداد ماه عملیات برداشت گیلاس از باغها را آغاز خواهند کرد.

اکبری تصریح کرد: با توجه به کیفیت مناسب گیلاس تولیدی در باغهای استان بیشتر این محصول به استان‌های همجوار مثل تهران و گیلان صادر می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز