خبرگزاری کار ایران

افزایش شاخص‌های آسیایی/ثبات تقریبی بورس‌های اروپایی

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۵۴۹

به دنبال تحولات مختلف در اروپا مانند انتخابات پارلمان این قاره، شاهد تاثیرات کم و زیادی در بورس‌های آسیایی و اروپایی بودیم .

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،  شاخص «ام‌اس‌سی‌آی» با رشد دو دهم درصدی پس از یک قعر چهار ماهه در روز جمعه با افزایش رو‌به‌رو بود این در حالی است که بازار یک روز را در تعطیلی به سر ببرد.

انتظار می‌‌رفت سهام‌های اروپایی شروع آرامی داشته باشند که همین اتفاق هم افتاد. یورکس با ۵۰ واحد افزایش و دکس آلمان با چهار دهم درصد افزایش روبه‌رو بود.

ظاهرا یک نگرانی در بازارهای بورس وجود دارد که نشان از ترس از یک جنگ سرد تکنولوژیک بین آمریکا و چین است.

سهام بورس‌های چین نیز یک و چهار دهم درصد رشد داشت در حالی که سی‌اس‌آی نیز با ۳۰۰ واحد افزایش با یک و سه دهم درصد رشد رو‌به‌رو بود در حالی که بورس هنگ کنگ با کاهش یک دهم درصدی مواجه شد. شاخص بورس نیکی ژاپن نیز با سه دهم درصد افزایش روبه‌رو بود.

شاخص‌های مهم وال استریت نیز در روز جمعه با افزایش رو‌به‌رو بودند و به نظر می‌آید که این افزایش ناشی از صحبت‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر تجارت با چین بود که توانسه است به بازار جان تازه‌ای بدهد.

یورو نیز با صعود جزئی به میزان یک دلار و ۱۲ سنت معامله شد که به نظر می‌رسد به دلیل برگزاری انتخابات پارلمان اروپا بوده است.

برخی منتقدان بر این باوراند که انتظار می‌رود ارزش یورو بعد از انتخابات میزان بیشتری افزایش یابد که با انتخاب احزاب راست‌گرای پوپولیست این میزان افزایش برآورده نشد.

احزابی که معتقد به قوی کردن اتحادیه اروپا بودند توانستند بیش از دو سوم کرسی ها را به دست آوردند در صورتی که راست‌های افراطی و ملی‌گراها نیز تواستند صندلی‌های قابل توجهی را کسب کننند.

«رابرت کارنل» یک محقق ارشد «آی ان جی» می‌نویسد: «با مشارکت بیش از ۵۰ درصدی اتحادیه اروپا در انتخابات امیدواری‌ها به بازارهای بورس اروپایی و کشور های متحد آنها افزایش یافته است.»

«شین کادوتا» سیاست گذار ارشد بارکلیز توکیو می‌‌گوید: «این بسیار دشوار است که بتوان آینده برگزیت را  از رای گیری‌های موجود کنونی تشخیص داد».

وی ادامه می‌دهد: «با وجود اینکه اتحادیه اروپا چند لایه مختلف سیاسی و اقتصادی در خود دارد ممکن است ما واکنش سریع بازار را به مسائل سیاسی نبینیم».

پوند نیز به میزان دو درصد بیشتر به مقدار یک دلار و ۲۷ سنت رسید و همینطور استرلینگ نیز با یک جهش بی‌سابقه به دلیل خبر استعفای ترزا می رو‌به‌رو شد.

همینطور دلار به میزان ۱۰۹ ین یعنی دو درصد بیشتر معامله شد. یوآن نیز شاهد روند افزایشی نسبت به دلار در هفته گذشته بوده است که نسبت به دلار روند افزایشی داشته است.

مسئولان بانکی چین اعلام کرده‌اند: «در طول هفته‌های آتی یوآن روند کاهش ارزش نخواهد داشت و دلالان ارز باید بدانند که با خرید و فروش ارز متضرر خواهند شد.»

قیمت نفت نیز امروز –دوشنبه- با کاهش رو‌به‌رو بود. این اخبار کاهش قیمت در حالی منتشر می‌شود که اخباری حاکی از افزایش تولید نفت اوپک به گوش می‌رسد و همینطور اینکه مناقشات بین آمریکا و چین و در پی آن کاهش تولید ممکن است منجر به روند کاهشی قیمت نفت شود.

نفت برنت به عنوان پایه‌گذار قیمت جهانی نفت به میزان دو درصد کاهش یافت و به رقم ۶۸ دلار و۵۸ سنت رسید.تا جایی که نفت وست تگزاس اینترمدیت با شش دهم درصد نزول به ۵۸ دلار و۲۷ سنت رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز