خبرگزاری کار ایران

سفیر اوکراین در شیراز اعلام کرد؛

علاقمندی پایتخت فرهنگی اوکراین برای خواهر خواندگی با شیراز / پیشنهاد راه‌اندازی خانه مشترک تجاری بین دو کشور

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۰۶۷

سفیر اوکراین در ایران با اشاره به اینکه مردم اوکراین به صنایع دستی ایران علاقه‌مند هستند، گفت: در بحث گردشگری و صنعت توریسم باید به یک راهکار متعادل برسیم و در همان راستا همکاری‌های مشترک را آغاز کنیم.

به گزارش ایلنا سرگئی بوردیلیاک در جمع خبرنگاران گفت: پیشنهاد می‌کنیم در قالب خانه تجاری موانع را برطرف کرده و بر روی مسیرهای حرکت دو جانبه بررسی‌های لازم، انجام شود .

سفیر اوکراین در ایران با بیان اینکه در خانه تجاری، شرکت‌های اوکراینی کالاهای تولید شده و محصولات مورد علاقه طرف ایرانی را عرضه خواهند کرد افزود: از سوی دیگر شرکت ایرانی نیز کالاهای مورد مصرف این شرکت را ارائه می‌کند .

وی ادامه داد: بعضی از کالاهایی که مواد اولیه آن در ایران است و قابلیت فرآوری دارد، فرآوری آن می‌تواند در اوکراین انجام و صادرات نیز از این طریق به اروپا انجام شود .

سفیر اوکراین در ایران پیشنهاد راه‌اندازی خانه مشترک تجاری بین دو کشور در راستای همکاری‌ها در شرایط فعلی داد .

بوردیلیاک ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم این خانه مشترک تجارت در کشور اوکراین ثبت شود و دفاتر نمایندگی مشترک در دو کشور راه‌اندازی و مبادلات مالی آن براساس پول ملی دو کشور باشد .

سفیر اوکراین در ایران گفت: شرکت‌های صنعتی در چارچوب خانه تجارت شکل گرفته و با تولید کالاهای خاص کمک کنند تا زمینه همکاری دو جانبه فراهم شود .

بوردیلیاک ادامه داد:حامل دعوتنامه شهردار لووف اوکراین(پایتخت فرهنگی این کشور) برای برای خواهرخواندگی با شهر شیراز  هستم.

وی ادامه داد: آمده‌ایم تا از شهردار شیراز دعوت کنیم تا دو شهر کهن و فرهنگی لووف و شیراز به عنوان خواهرخوانده، پیوند منعقد کنند .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز