خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره غذاهای بومی در روستای سربالای تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۸۲۰

دهیار روستای سر بالای از توابع تربت حیدریه گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان جشنواره روستایی غذاهای سنتی، در روستای سربالا برگزارشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، زهرا دامغانی در خصوص برگزاری این جشنواره افزود: در این جشنواره با هدف ارائه، انواع غذاهای بومی و محلی، محصولات دامی، باغی و انواع دسر و نان های محلی که محصول بانوان این روستا است در معرض دید عموم گذاشته شد.

وی افزود:این جشنواره در راستای شعار غذای سالم و با هدف توجه بیشتر به طبخ غذاهای محلی برگزار گردید که علاوه بر معرفی ظرفیت‎های روستاها سبب اشتغال‌زایی برای  روستاییان نیز می‌شود.

دهیار سربالا خاطر نشان کرد :برگزاری چنین جشنواره ها فرصت بسیار خوبی برای آشنایی خانواده ها بویژه نسل جوان با غذاهای سالم و مفید است وی به مردم توصیه کرد تا از خوردن غذاهای فست فودها پرهیز کنند وبه سمت غذاهای سنتی روی آوردند.

وی یاد آور شد : تا سنت ها و آئین های گذشته را به نسل جدید منتقل وآنها را به استفاده از غذاهای سنتی تشویق کرد. 

دامغانی افزود :این جشنواره به مدت یک روز و بعد از افطار در سالن مجتمع فرهنگی روستا برگزار و مورد استقبال اهالی قرار گرفت.

وی با تاکید بر توجه بیش از پیش مردم به استفاده ازغذاهای سنتی گفت: ۶۰ نفر از  بانوان روستای سربالا در تهیه و پخت این غذاها شرکت داشتند. 

در پایان این مراسم از نفرات برتر در طبخ غذا و محصولات سنتی  توسط هیات داوران تقدیر بعمل آمد .

گفتنی است در این جشنواره غذایی ۲۰ نوع غذا توسط بانوان این روستا تهیه شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز