خبرگزاری کار ایران

امروز در کمیسیون شوراها مصوب شد؛

تجمعات در محل‌های تعیین شده توسط شورای تامین نیازی به اخذ مجوز ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۰۳۱

یک عضو کمیسیون شوراها گفت: برای مواقعی که افراد در آن مکان‌های خاص نمی‌خواهند حضور پیدا کنند، تجمع‌کنندگان مکلف هستند یک هفته قبل از برگزاری تجمع از طریق شورای تامین و فرمانداری مجوز بگیرند و فرمانداری هم مکلف است به آن‌ها مجوز دهد.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در توضیح جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون شوراها و امروز داخلی کشور اظهار کرد: نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها در جلسه امروز کمیسیون شوراها بررسی شد. کمیسیون در این بررسی مقرر کرد از این به بعد در مکان‌های خاصی که از قبل شورای تامین شهرستان‌ها مشخص می‌کنند، دیگر نیازی به اخذ مجوز برای تجمعات نباشد.

وی تاکید کرد: برای مواقعی که افراد در آن مکان‌های خاص نمی‌خواهند حضور پیدا کنند، تجمع‌کنندگان مکلف هستند یک هفته قبل از برگزاری تجمع از طریق شورای تامین و فرمانداری مجوز بگیرند و فرمانداری هم مکلف است به آن‌ها مجوز دهد.

این عضو کمیسیون شوراها خاطرنشان کرد: فرمانداری مکلف است مجوز را صادر کند مگر اینکه مخل مبانی شرع و نظم عمومی باشد یا اینکه به صورت مسلحانه باشد. در صورتی که راهپیمایی در راستای این دو شرط باشد؛ مجوز صادر نخواهد شد.

وی ادامه داد: فرمانداری‌هایی هم که مجوز را صادر نکنند به انفصال سه ماه تا یک ماه محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز