خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون شوراها صورت گرفت؛

تشکیل کمیته‌ای جهت تحقیق و تفحص از استانداری کردستان

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۴۶۷

یک نماینده مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون شوراها نماینده سنندج درخواست تحقیق و تفحص از استانداری کردستان را داده بود که موارد پیرامون آن بحث شد اما مسائل مطرح شده نشان داد که همه اختیارات از جمله امور مرزبانی و امور امنیتی و ... در اختیار استاندار نیست.

قاسم میرزایی‌نکو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا در تشریح جلسه امروز کمیسیون شوراها گفت: نخستین موضوعی که در جلسه کمیسیون مطرح شد در رابطه با ماده ۲۰ قانون مدیریت بحران کشور بود که از شورای نگهبان به کمیسیون برگشته بود .

وی ادامه داد: این ماده مربوط به قانون موسوم به «فداکاران» است؛ یعنی کسانی که در حوادث غیر مترقبه برای کمک شرکت می‌کنند و دچار نقص عضو یا فوت می‌شوند. بحث برسر این است که چه برداشتی نسبت به این افراد داشته باشیم که در این ماده تعریف نشده است.

این نماینده اصلاح‌طلب افزود: به این دلیل که نماینده شورای نگهبان در جلسه حضور نداشت بررسی این ماده به یک جلسه دیگری موکل شد که نباید به درازا بیانجامد چرا که اگر این ماده تصویب شود ستاد مدیریت بحران کشور از این قانون تبعیت خواهد کرد و اگر این ماده تایید شود این لایحه به قانون تبدیل خواهد شد .

وی تاکید کرد: موضوع بعدی که در کمیسیون مطرح بود در رابطه با تحقیق و تفحص از استانداری کردستان بود که استاندار کردستان نیز در این جلسه حضور داشت.

وی  ادامه داد: آقای مرادی نماینده سنندج درخواست این تحقیق و تفحص را داده بود که موارد پیرامون آن بحث شد اما مسایل مطرح شده نشان داد که همه اختیارات از جمله امور مرزبانی و امور امنیتی و ... در اختیار استاندار نیست.

میرزانکو گفت: این درخواست به رای گذاشته نشد اما کمیته‌ای تشکیل شد تا این تحقیق و تفحص را رسیدگی کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز