خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی:

هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد/ با سازمان حمایت برای افزایش قیمت‌ها در حال مذاکره‌ایم/ کاهش فروش نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۲۴۶

رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در خصوص تاثیر افزایش قیمت بر میزان مصرف مردم گفت: مردم ایران ذاتا مردم تمیزی هستند و به بهداشت و البسه خود اهمیت می‌دهند اکنون هم اولویت خانوارهای ایرانی پس از خوراک، بهداشت و شستشو است بر همین اساس تا کنون هیچ کاهشی در فروش نداشتیم و از بابت آینده نیز نگرانی نداریم.

بختیار علم بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص آخرین وضعیت تولیدات شوینده و مواد بهداشتی در کشور گفت: خوشبختانه هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و هر جا مشکلی باشد از سوی اعضای این انجمن رفع خواهد شد و در حال حاضر روال طبیعی تولید مواد بهداشتی ادامه دارد.

وی ادامه داد: در بخش مواد شوینده پر مصرف و پودرها ما آخرین افزایش قیمتی که داشتیم 6 ماه پیش بود و به رغم اینکه قیمت مواد اولیه اعم از داخلی و خارجی که تامین کنندگان اصلی آنها شرکت‌های دولتی و یا خصولتی هستند هر روز در حال افزایش است اما ما هنوز هیچ‌گونه افزایشی را نداشته‌ایم و اکنون در حال مذاکره با سازمان حمایت برای افزایش قیمت‌ها پس از ماه رمضان هستیم.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی وآرایشی ایران در خصوص تاثیر افزایش قیمت بر میزان مصرف مردم گفت: مردم ایران ذاتا مردم تمیزی هستند و به بهداشت و البسه خود اهمیت می‌دهند اکنون هم اولویت خانوارهای ایرانی پس از خوراک، بهداشت و شستشو است بر همین اساس تا کنون هیچ کاهشی در فروش نداشتیم و از بابت آینده نیز نگرانی نداریم.

علم بیگی در خصوص افزایش صادرات مواد شوینده و بهداشتی و احتمال کمبود در بازار داخل گفت: این استدلال که به خاطر صادرات، بازار داخل را تامین نکنیم کاملا غلط است. اولویت ما بازار داخل است و سپس صادرات. ما سال گذشته تقریبا 300 میلیون دلار صادرات به کشورهای آسیای میانه، افغانستان، ترکیه، کانادا و اروپا داشتیم زیرا کیفیت محصولات ما جهانی است و از فرمولاسیون‌های روز استفاده می‌کنیم و سابقه صادرات ما در این حوزه به 60 سال می‌رسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دو معضل قیمت و تامین مواد اولیه خارجی گریبانگیر این صنعت شده است. نزدیک به 30 درصد مواد اولیه ما خارجی است که تحریم ها و جابجایی پول باعث شده ، نتوانیم به راحتی این مواد را وارد کشور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز