خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت کالاهای وارداتی فقط تا ۱۷ درصد

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۲۷۸

دبیرکل اتاق اصناف ایران اعلام کرد: هر واحد صنفی بین ۷ تا ۱۷ درصد می‌تواند برای کالاهای وارداتی افزایش قیمت دهد و بیشتر از آن تخلف است.

به گزارش ایلنا؛ علی عوض‌پور در برنامه تیتر امشب در خصوص نظارت بر بازار، گفت: بازرسی از وظایف اتاق های اصناف و اتحادیه های صنفی است که به طور دقیق سازماندهی شده و در مقاطع مختلف با توجه به افزایش تقاضا به صورت خاص صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه وظایف بازرسی کنترل و نظارت بر قیمت است افزود: در خصوص تخلفات اصناف پرونده هایی را تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده‌ایم. ماموریت اصلی بازرسان، رصد قیمت، نظارت بر ارائه فاکتور و گرانفروشی است.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دیگر مهمان برنامه هم گفت: اتاق اصناف درباره نظارت بر تولید و خُرده فروشی از ظرفیت بیشتری برخوردار است.

میرآخورلو افزود: نظارت بر روند توزیع و کنترل شبکه پخش اقلام در مقاطع خُرده فروشی همزمان از طریق بازرسان اصناف کنترل و در صورت مشاهده و احراز هرگونه تخلف گرانفروشی با عاملان آن برخورد خواهد شد.

وی گفت: با نگاه داشتن کالا به قصد گرانی به شدت برخورد می شود. میرآخورلو با بیان اینکه در برخی موارد قوانین و نحوه برخورد ما به صورت سنتی است افزود: برخورد با متخلفان باید سریع انجام شود.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه قوانین و نحوه برخورد باید بازدارنده باشد، گفت: از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود برای هم افزایی در برخورد موثر با واحدهای متخلف با سازمان همکاری کرده و افزایش قیمت ها را گزارش کنند.

وی گفت: در تهران ۴۵ دقیقه و در شهرستان ها ۳۰ دقیقه زمان طول می‌کشد تا ماموران به شکایات رسیدگی کنند. معاون سازمان تعزیرات حکومتی دیگر مهمان برنامه هم گفت: بخش عظیمی از کار تعزیرات نظارت بر بازار است و گشت های مستمر و شبانه روزی بر قیمت ها نظارت می‌کنند.

محمدعلی اسفنانی گفت: نظارت بر کالاها به دو روش است در گروه اول کالاهای بازرسی محورند که از زمان تولید تا مصرف این چرخه کنترل خواهد شد و دسته دوم کالاهایی که شکایت محور است.

وی با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر شکایات زیاد شده است، گفت: به تمامی پرونده‌های که در سامانه ۱۲۴ ثبت می‌شود، رسیدگی خواهد شد و گشت های تعزیرات حکومتی در سطح شهر با گرانفروشی برخورد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز