خبرگزاری کار ایران

مصطفی صالحی:

موفق بودن قزوین در مدیریت پسماند عادی، صنعتی و عفونی

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۹۸۸

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین گفت: با ایجاد سایت ۱۱۰ هکتاری محمدآباد استان قزوین در مدیریت پسماندهای عادی، عفونی، صنعتی موفق عمل کرده و پیشگام کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مصطفی صالحی در کارگروه پسماند که شامگاه  شنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های گذشته با همکاری شهرداری توانستیم سایت ۱۱۰ هکتاری محمد آباد را با همه مشکلات راه اندازی کنیم و امروز در ساماندهی و مدیریت پسماندها موفق هستیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر زباله‌های ۱۸ شهر و ۲۲۲ روستا به این سایت منتقل می‌شود که این کار در سلامت مردم و پاکیزگی محیط زیست نقش بی بدیلی داشته است.

صالحی تصریح کرد: در بخش زباله‌های بیمارستانی هم دانشگاه علوم پزشکی قزوین همکاری خوبی داشته و اکثر بیمارستانها، درمانگاه‌ها و مطب‌ها زباله‌های خود را بی خطر سازی کرده و به این سایت منتقل می‌کنند.

وی گفت: ماهانه حدود ۱۵ تن زباله عفونی در سایت محمد آباد بی خطر سازی می‌شود و با تداوم همکاری‌ها امسال هم مطب‌های بیشتری به این طرح متصل خواهند شد.

صالحی یادآور شد: در بخش صنعتی هم توسط پیمانکار زباله‌های صنعتی ۱۳۸ شرکت دارای پسماند جمع آوری شده و در سایت ۱۰ هکتاری کنار سایت محمدآباد بی خطر می‌شود.

صالحی گفت: در سال‌های گذشته زباله‌های عفونی و شیمیایی و دارویی هفت استان کشور در سایت محمد آباد مدیریت می‌شد که از ماه‌های پایانی سال قبل این موضوع ممنوع شده و امسال دیگر هیچ زباله‌ای از خارج استان وارد این سایت نخواهد شد.

وی بیان کرد: مهمترین دغدغه ما جمع‌آوری زباله‌های کشاورزی است زیرا قوطی‌های سموم و پلاستیک‌های باقیمانده از کشت در مزارع مشکل ساز است و در این راستا سال قبل ۱۰ هزار قوطی سموم جمع آوری و به سایت محمد آباد منتقل شد.

صالحی اضافه کرد: البته هنوز برای مدیریت پسماندهای الکترونیکی اقدامی نشده و این نوع زباله به کرج منتقل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز