خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛

مجتمع محمد آباد قزوین به شرکت سهامی خاص واگذار شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۳۲۴

جهت ساماندهی و نظارت بر پسماندهای عادی، بیمارستانی امحا شده و حیوانات ناقل اتلاف شده در سطح استان، مجتمع بازیافت، پردازش و دفن مهندسی –بهداشتی محمد آباد به صورت شرکت سهامی اداره خواهد شد.

مجتبی منتظری، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، گفت: با تشکیل شرکتی با سهامداری ۲۱ شهرداری استان از این پس مدیریت مجتمع و نظارت بر امور پردازش، دفن، تولید کمپوست و… توسط این شرکت و با نظارت استانداری قزوین و هیئت مدیره‌ای که مرکب از شهرداران استان است، اداره خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، منتظری اعلام کرد: با توجه به آغاز فعالیت شرکت پردازش پسماند نصر محمد آباد در این سایت، کلیه اموراز پردازش تا دفن توسط این شرکت مدیریت خواهد شد.

وی افزود: این شرکت تحت پوشش شهرداری‌های استان قزوین بوده و اعضاءهیئت مدیره آن را شهرداران شهر‌های استان تشکیل می‌دهد و ریاست هیئت مدیره آن بر عهده مدیر کل دفتر امور شهری استاندار خواهد بود که پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی‌های لازم واگذاری‌ها صورت پذیرفت. این اقدام با هدف تمرکز پسماند‌های شهر‌های استان در محمد آباد و ایجاد وحدت رویه بر مدیریت این پسماند‌ها از مرحله پردازش تا دفع و تولید کمپوست خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر، روزانه ۴۸۰ تن زباله از سطح استان به مجتمع منتقل می‌شود که از این میزان ۲۸۰ تن زباله شهر قزوین و الباقی زباله‌های چند شهر از شهر‌های استان است.

وی تصریح کرد: تحویل زباله در مبداء ورودی سایت به صورت باسکولی است و هزینه آن به ازای هرکیلو زباله توسط شهرداری‌های عضو پرداخت خواهد شد.

این مسئول در ادامه اظهار کرد: شهرداری‌های محمدیه، الوند، تاکستان، اقبالیه، بوئین زهرا و شهرداری قزوین در حال حاضر به عنوان اعضاء هیئت مدیره شرکت مذکور بوده که حدودا ۴۵ درصد سهام این شرکت را شهرداری قزوین به خود اختصاص داده است.

منتظری به ضرورت ساماندهی پسماند‌های صنعتی اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از معضلات موجود در شهر و استان ساماندهی پسماند‌های صنعتی است که با تخصیص ۱۰ هکتار از اراضی همجوار مجتمع محمد آباد و واگذاری آن به شرکت عصر صنعت سبز کاسپین ایرانیان این مشکل نیز بر طرف شده است و تمامی پسماند‌های صنعتی در استان از ۱۵ آذر در این مکان و توسط شرکت مذکور پذیرش و ساماندهی می‌شود.

وی در خاتمه خطاب به سایر شهرداری‌های استان درخواست کرد که در برنامه کاری پیمانکاران خود در سال جدید هزینه انتقال پسماند‌های خانگی را به سایت محمد آباد در نظر گرفته تا از دفن غیر بهداشتی آن در حریم شهر‌های استان اجتناب شود و بدین وسیله از آلودگی زیست محیطی و زمین‌های کشاورزی جلوگیری شود. لازم به‌ذکر است سایت محمد آباد در صورت نیاز قابلیت پذیرش بیش از ۵۰۰ تن زباله در روز را هم خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز