خبرگزاری کار ایران

شهردار لاهیجان مطرح کرد:

پیشنهاد ایجاد بازارچه برای ساماندهی دستفروشان

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۴۹۷

شهردار لاهیجان‌گفت: برای ساماندهی دستفروشان ایجاد یک بازارچه را پیشنهاد می‌کنم که بهداشت و زباله آن محل تحت کنترل شهرداری باشد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، مسعود کاظمی شهردار لاهیجان، در نشست با رئیس و نمایندگان اصناف این شهر گفت: نگاه ما به پروژه‌ها نگاه اقتصادی است. تلاش ما این است پروژه های شهرداری در کنار پیوست تاریخی، پیوست اقتصادی داشته باشند.

وی افزود: هر پروژه‌ای که با مشارکت مردم و رضایت حداکثری نباشد محکوم به شکست خواهد بود.

شهردار لاهیجان گفت: برای ساماندهی دستفروشان ایجاد یک بازارچه را پیشنهاد می‌کنم که بهداشت و زباله آن محل تحت کنترل شهرداری باشد.

وی در خصوص ایجاد پیاده راه و تأمین امنیت فروشگاه‌ها افزود: با ایجاد پیاده راه سعی داریم مغازه‌ها، بیش از پیش، فروش اینترنتی داشته باشند و فروش مجازی برای اولین بار به این شکل در ایران پایه گذاری شود که شهروندان و گردشگران از گردش در شب این شهر زیبا هم بهره مند شوند.

مسعود کاظمی گفت: در اجرای طرح ممیزی برای شهرداری لاهیجان، مقرر است GIS را با ارتباطاتی که در مجموعه استان داریم، بصورت رایگان برای شهر لاهیجان انجام دهیم و چند نرم افزار را برای این شهر تعریف کنیم که لاهیجان در سطح استان گیلان برای اولین بار، پایتخت این کار خواهد شد.

 طیران، نائب رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان در این نشست گفت: تعامل بین شهرداری و اصناف و صنعت، معدن و تجارت در گذشته خیلی کم بوده و ما می‌توانیم نسبت به هم مفیدتر عمل کنیم و امیدواریم این تعامل دوطرفه و ادامه دار باشد.

 همچنین نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: در طراحی پروژه ها و تعاملات بین شهرداری و اصناف مشارکت مردم در نظر گرفته شود. طوری نباشد که گروهی فکر کنند در تصمیم‌گیری کنار گذاشته شده اند.

نیکفر افزود: در بحث‌های کشاورزی، صنعت و تولید اگر با هم حرکت کنیم، در کوتاه مدت آثار این رفتار را خواهیم دید و رضایت شهروندان را در پی خواهد داشت.

رئیس اتاق اصناف لاهیجان در این نشست گفت: تعامل اصناف با شهرداری باید وجود داشته باشد تا شاهد رونق اقتصادی در شهر باشیم. هرچه شهر رونق بیشتری داشته باشد و گردشگر بیشتری وارد شهر شود، رونق اقتصادی شهروندان بیشتر خواهدبود.

اکبرپور افزود: مشکلات بازار زیاد است. نمی‌توان یک واحد صنفی در وسط شهر را با منطقه دیگر مقایسه کرد. باید بصورت درجه بندی صنوف مشخص شوند و در خصوص این مسأله تجدید نظر صورت گیرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز