خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری 517 میلیارد ریالی 8 مؤسسه و صندوق قرض‌الحسنه غیرمجاز

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۳۵۹

فرمانده انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری 8 نفر که با راه اندازی مؤسسه و صندوق قرض الحسنه غیرمجاز مبلغ 517 میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایلنا،‌ سردار" مهدی معصوم بیگی" اظهار داشت: کارآگاهان  پلیس آگاهی استان اصفهان در راستای مبارزه جدی و قاطعانه با اخلالگران در نظام اقتصادی با رصد اطلاعاتی و انجام تحقیقات پلیسی موفق شدند، 5 مؤسسه و 3 صندوق قرض الحسنه غیر مجاز که بدون داشتن مجوز از بانک مرکزی به بهانه پرداخت سود و وام کم بهره اقدام به جلب سرمایه های مردم می کردند را شناسایی کنند.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات لازم و طی هماهنگی با مقام قضائی نسبت به دستگیری عاملان اصلی راه اندازی این مؤسسه ها و صندوق های قرض الحسنه غیر مجاز اقدام کرده و پرونده آن ها را تحویل مراجع قضائی دادند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کلاهبرداری  517 میلیارد ریالی  توسط این موسسه ها و صندوق های غیر مجاز خبر داد و گفت: در این رابطه 7 مرد و یک زن دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: هر مؤسسه و صندوق قرض الحسنه بدون مجوزی که به بهانه پرداخت سود و وام کم بهره به مردم راه اندازی شود، غیر مجاز بوده و مصداق بارز اخلال در نظام اقتصادی است و پلیس برابر قانون با این گونه موارد برخورد می کند.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، سردار معصوم بیگی، با بیان اینکه بیشتر این مؤسسات و صندوق ها با هدف کلاهبرداری راه اندازی می شوند، به شهروندان توصیه کرد: از سپردن سرمایه های خود به این مؤسسات خودداری کرده و در صورت مشاهده فعالیت های غیر مجاز موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز