خبرگزاری کار ایران

موید حسینی صدر:

قانون تسری قوانین بانکی به موسسات اعتباری برای حل مشکل هموطنان است / بانک مرکزی به تخلفات موسسات اعتباری رسیدگی کند

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۰۱۸

با وجود مشکلات زیادی که در چند وقت اخیر برای برخی از هموطنان ایجاد شده بود و حتی به قیمت از دست دادن دارایی‌ها و سرمایه‌های آنها منجر شده بود، مجلس با قید یک فوریت قوانین بانکی را به تمام صندوق‌های قرض الحسنه و موسسات اعتباری تسری داد.

موید حسینی صدر در گفتگو با ایلنا در خصوص تصویب قانون الزام صندوق‌های قرض الحسنه و موسسات اعتباری به تعبیت از قوانین بانکی جهت تامین نظر شورای نگهبان گفت: با وجود مشکلات زیادی که در چند وقت اخیر برای برخی از هموطنان ایجاد شده بود و حتی به قیمت از دست دادن دارایی‌ها و سرمایه‌های آنها منجر شده بود، مجلس  با قید یک فوریت قوانین بانکی را به تمام صندوق‌های قرض الحسنه و موسسات اعتباری تسری داد.

عضو کمیسیون صنایع افزود: با تصویب این قانون دیگر موسسات اعتباری نمی توانند براساس صلاحدید خود به مشتریان بهره‌های بانکی با درصدهای مختلف بدهند و به حساب پس انداز خارج از میزان مصوب شورای پول و اعتبار، سود واریز کنند.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که تا قبل از ابلاغ این قانون اگر موسسه یا صندوقی تخلف کرده باشد مسئول آن چه نهادی است؟ ، گفت: اگر افرادی از تخلف موسسات مالی و اعتباری شکایت داشته باشند تا قبل از ابلاغ این قانون بانک مرکزی موظف است که به شکایت این افراد رسیدگی کند.

حسینی صدر در خصوص زمان اجرای این قانون گفت: امروز در مجلس کارهای نهایی آن انجام شد و برای اعلام نظر به شورای نگهبان فرستاده شد که من فکر می کنم در آن مرحله هم مشکل خاصی بوجود نیاید و هر چه زودتر این مصوبه ابلاغ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز