خبرگزاری کار ایران

پریسا علیلو:

زنان آذربایجان‌غربی کارهای عظیمی برای کشور انجام داده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۱۰۰

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با معصومه ابتکار در دفتر معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از ارومیه، در این دیدار پریسا علیلو مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی با بر شمردن نقش‌آفرینی کلیدی و  موثر  زنان خطه آذربایجان در طول تاریخ سیاسی واجتماعی گفت: زنان منطقه آذربایجان‌غربی از دیرباز با پشتکار و انتخاب‌های درست در برهه‌های مختلف تاریخی توانسته اند کارهای عظیم و مثبتی برای کشور انجام دهند.

علیلو ضمن حمایت از فعالیت بانوان و لزوم تداوم این فعالیت‌ها در تمامی زمینه گفت: تلاش‌ها و پایداری‌های بانوان آذربایجان‌غربی سرشار از امید و دغدغه ی خدمت به نظام و کشور است.

وی افزود: از زنانی که با توجه به محدودیت‌ها و عدم  بسترسازی‌ها  پتانسیل‌های بسیار بالایی برای کارهای بسیار مهم وبزرگ دارند که اگر بسا همین امروز شناسایی و به جامعه معرفی شوند،بدون شک در تصمیم‌سازی‌های بزرگ  نقش مهمی داشته باشند.

این مقام مسئول ضمن بیان تلاش‌های زنان، در عرصه‌های مختلف مدیریتی و علمی و فرهنگی و اقتصادی را در کشور  بسیار پررنگ ارزیابی کرد و بیان کرد: زنان هر زمان که به میدان آمده‌اند و در هر عرصه‌ای قدم به میان گذاشته اند بدون هیچ منت و چشمداشتی با جان و دل تلاش کرده‌اند وحماسه های عظیمی را آفریده و شور امید را به جامعه تقدیم کرده اند.

وی افزود: اگر دسترسی برابر به تمام خدمات توسعه ای برای زنان این استان و کشور فراهم شود و عدالت جنسیتی مورد تاکید دولت تدبیر و امید سایه عمل برخود بپوشاند می توانند سهم بزرگی در توسعه پایدار و رونق تولید، صلح و امنیت استان آذربایجان غربی و کشور ایفا کنند.

علیلو ادامه داد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان که به عنوان نقشه راه مورد تاکید معاونت ریاست محترم جمهور  امور بانوان و خانواده برای برنامه‌ریزی مبتنی بر نتیجه برای رفع ضعف‌های سال های گذشته و بهره‌مندی از نقش کلیدی زنان استان انجام پذیرفته است.

این مقام مسئول با در نظر گرفتن شاخص‌های توسعه در امر بانوان نیز گفت:در ارتقای شاخص های توسعه پایدار این سند ملی براساس اسناد فرادستی از جمله سند چشم انداز نظام، سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، سند آمایش سرزمین و ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه کشور به منظور تلاش برای احقاق حقوق همه مردم در دست تدوین و نهایی شدن است.

علیلو گفت: انتظار می‌رود بعد از تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان و با همکاری دستگاه های اجرایی با برنامه‌ریزی مشارکتی و با استفاده از دانش، تجربه و مهارت‌های موجود در لایه‌های مختلف برای اجرای طرح‌های کاربردی و برنامه‌محور با استناد بر داده‌های سند و با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و نقش کلیدی زنان استان به نتایج مطلوبی دست یابیم. امیدواریم با خروجی‌های این سند و با ارزیابی وضع موجود و ارائه راهکار‌های کارشناسی برای رفع کاستی‌ها و تقویت ظرفیت‌های حوزه زنان و خانواده  با رویکرد برنامه محور شرایط ارتقای شاخص های زنان و خانواده استان آذربایجان غربی در عرصه های مختلف فراهم  گردد و گام های موثرتری در راستای دستیابی به اهداف مشترک در حوزه زنان و خانواده برداشته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز