خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

حدود ۲۷ درصد هیات علمی ما زنان هستند/ باید شاهد حضور بیشتر زنان اندیشمند در حوزه آموزش عالی باشیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۶۹۵

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: انتظار داریم شاهد حضور بیشتری از زنان اندیشمند و مدیر در آموزش عالی و حوزه علوم باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم اختتامیه جشنواره ملی زن و علم صبح امروز دوشنبه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، غلامرضاغفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در این جشنواره به توجه دولت به نقش زنان در حوزه علم و دانش اشاره کرد و گفت: شخصیت جهانی پرفسور مریم میرزا خانی با  تحول نگرشی که در علوم ریاضی ایجاد کرد یک شخصیت فارغ از جنسیت است.

وی ادامه داد: در چهلمین سالگرد انقلاب چهل شاخصه جامعه زنان را بر مبنای آمار استخراج کردیم و بر اساس این آمار، تحولات حوره زنان واقعا چشمگیر بوده، اما در بین همه این پیشرفت‌ها قله پیشرفت‌های زنان در حوزه آموزش عالی بوده است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امسال برخی از دختران توانستند تا ۶۰ درصد ورودی کنکور را از آن خود کنند. علاوه بر این یک چهارم زنان در جامعه ما تحصیلات دانشگاهی دارند و نیمی از دانشجویان جوان ما دختران و حدود ۲۷ درصد هیات علمی ما زنان هستند.

ابتکار در پایان اظهار داشت: کماکان این انتظار را داریم که حضور بیشتری از زنان اندیشمند و مدیر را در آموزش عالی و حوزه علوم شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز