خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد؛

توسعه بنادر کوچک؛ اولویت سازمان بنادر در سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۹۷۵

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه توسعه بنادر کوچک به عنوان یک اولویت در سال ۱۳۹۸ برای این سازمان تعریف شده است، گفت: برنامه ریزی دقیقی در مورد بنادر کوچک انجام شده و تقویت کاپوتاژ کالا بین بنادر اصلی و کوچک در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد با اشاره به اینکه بخشی از مراودات منطقه‌ای کشور اعم از صادرات و واردات از طریق بنادر کوچک انجام می‌شود، اظهار کرد: در عین حال بخش قابل توجهی از اشتغال‌زایی در سواحل و رونق اقتصادی این مناطق از طریق بنادر کوچک محقق می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی تمام تلاش خود را به کار گرفته و با برنامه‌ریزی دقیق زمینه را فراهم می‌کند تا ناوگان سنتی و تجارتی با ارائه بهترین تسهیلات و امکانات، تردد خود را انجام دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از ناوگان سنتی و سبک در سواحل جنوبی کشور، به فعالیت های تجاری و حمل و نقل دریایی مشغول هستند، بیان کرد: باید این امکان فراهم شود تا کران بری یا کاپوتاژ کالا بین بنادر اصلی و کوچک صورت گرفته و ترانشیپ کالا نیز تقویت شود.

راستاد تاکید کرد: علاوه بر این باید با استفاده از ظرفیت بنادر کوچک، جابجایی کالا در کرانه و به صورت ترانشیپمنت هم مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی توسعه بنادر کوچک را به عنوان یک اولویت در سال جاری تعریف کرده است، خاطرنشان کرد: توجه هرچه بیشتر به بنادر کوچک موجب می شود تا این بنادر بتوانند با کیفیت خوبی در بخش حمل و نقل دریایی فعالیت کنند، مسئله ای که موجب می شود به مرور زمان و متناسب با تقاضاهای موجود، توسعه بنادر کوچک انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز