خبرگزاری کار ایران

رئیس زندان مرکزی قزوین خبر داد؛

برگزاری جشن گلریزان برای حدود 300 زندانی محکوم مالی

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۵۵۳

جلسه هماهنگی برگزاری جشن گلریزان برای آزادی 60 زندانی غیرعمد شهرستان آبیک در سالن اجتماعات دادگستری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمود ترابی رئیس زندان مرکزی استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: حدود 30 درصد از محومان تمام شهرستان‌های استان قزوین از محکومین مالی از جرایم غیرعمد هستند که حدود 300 محکوم مالی مقیم در زندان داریم که در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برای آزادی این افراد برگزار می‌شود.

وی افزود: ستاد دیه و خیران تلاش خود را برای کاهش زندانیان جرایم غیرعمد انجام می‌دهند که در جشن گلریزان لازم است بسیج مردمی شکل گیرد تا مردم به طور خودجوش در این جشن شرکت کرده و در آزادی این زندانیان گام‌های ارزنده‌ای برداشته شود.

این مسئول ادامه داد: محکومان مالی، محکومیت‌های مالی سنگینی ندارند که مهریه یا نفقه است و بین پنج تا 15 میلیون تومان است؛ کسانی که بدهی به اشخاص دارند و ضامن افرادی شده‌اند که وام دریافت کرده‌اند بین 5 تا 10 میلیون تومان است.

رئیس زندان مرکزی استان قزوین اضافه کرد: شهرستان آبیک حیاط خلوت مجرمان استان قزوین و البرز است و شاهد ارتکاب جرایم متعددی در این شهرستان هستیم.

ترابی خاطرنشان کرد: هشت درصد از زندانیان زندان مرکزی استان قزوین را زندانیان شهرستان آبیک تشکیل می‌دهند و بررسی‌ها نشان می‌دهد بین هشت تا 10 ماه اخیر به ویژه 45 روز سال 98، مجرمان دارای محکومیت مالی و سرقت‌های خرد تحت عنوان استعمال مواد مخدر به زندان معرفی شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز