خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز صورت گرفت؛

دیدار دو مرزبان درجه یک ایران و افغانستان در تایباد

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۸۵۶

دو مرزبان درجه یک جمهوری اسلامی ایران مستقر در تایباد و جمهوری اسلامی افغانستان مستقر در هرات ظهر امروز با یکدیگر ملاقات و در نشستی صمیمانه برای تعامل بیشتر گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تایباد، سرهنگ کاظم صمدی فرمانده هنگ مرزی و مرزبان درجه یک جمهوری اسلامی ایران در شهرستان تایباد در این نشست که در محل مهمانسرای هنگ مرزی تایباد برگزار شد، گفت: مرزهای هر کشور تعیین‌کننده حدود و ثغور حاکمیت آن کشور است و به تبع آن هر چقدر کنترل مرزها بیشتر باشد، حاکمیت، قدرت بیشتری بر آن مرزها دارد.

وی به تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان جمهوری اسلامی در مرزهای بین دو کشور ایران و افغانستان اشاره کرد و افزود: اکنون مرزهای این شهرستان با کشور مقابل از آرامش و امنیت مطلوبی برخوردار است .

وی هدف از این دیدار را تعامل بیشتر بین دو کشور دانست و مطرح کرد: در ملاقات‌های مرزی مسائلی که در جهت تحکیم روابط و تعامل بیشتر و نیز رفع مشکلات احتمالی نقش دارد را می‌توان با همفکری یکدیگر انجام داد و این مهم در برقراری امنیت دو کشور تاثیر بسزایی دارد.

فرمانده هنگ مرزی تایباد ادامه داد: مهار و انسداد مرزها برای ممانعت از ورود غیرمجاز از سمت افغانستان، کنترل هرچه بیشتر مرزها در مقابل قاچاق مواد مخدر، برقراری روابط هرچه بیشتر به جهت صادرات و واردات کالا و نیز تامین امنیت رانندگان ایرانی در افغانستان از مهمترین اهداف این دیدار است.

وی افزود: این نشست نقطه عطفی خواهد بود تا بتوانیم در جهت کنترل نوار مرزی اقدامات موثری انجام دهیم، فتنه دشمنان به ویژه استکبار جهانی برای مرزبانی هر دو کشور بسیار محسوس است، دشمن از هر طریقی به دنبال صدمه زدن به اسلام و مسلمانان می‌باشد.

وی مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران و افغانستان به لحاظ اشتراکات مذهبی، ملی و قومی که با یکدیگر دارند برای دشمنان حائز اهمیت هستند، همانگونه که داعش به صورت نامحسوس به دنبال جذب نیرو در کشور مقابل می‌باشد و نیز استکبار جهانی که بیش از ۴۰ سال جنگ را به افغانستان تحمیل کرده است.

سرهنگ صمدی تعامل مرزبانان و مرزنشینان ایران و افغانستان را بسیار خوب معرفی کرد و افزود: ساکنان دو سوی مرز به سبب تعاملات اجتماعی و اقتصادی که از سال‌های دور با یکدیگر دارند از یک ارتباط صمیمی برخوردار هستند و این رابطه به سبب همکاری خوب و تعامل مرزبانان دو کشور محقق شده است.

وی اظهار داشت: درحال حاضر حدود 40 هزار نفر از خواهران و برادران تبعه افغانستان در ایران زندگی می‌کنند و از تمام امکانات کشور مانند ایرانیان برخوردار هستند، جنگ و خونریزی در کشور مقابل سبب ناراحتی ملت ایران می‌شود و امیدواریم روزی برسد که مسلمانان افغانستان در امنیت و آرامش زندگی کنند.

مرزبان درجه یک جمهوری اسلامی افغانستان در هرات نیز در این نشست گفت: با توجه به تحرکات، نقشه های شوم دشمنان و استکبار جهانی در برخی از کشورهای همسایه و منطقه ضرورت دارد سطح تعاملات نیروهای مسلح دو کشور افزایش یابد تا توان موجود به بهترین نحوه مورد بهره برداری قرار گیرد. در این زمینه توانسته ایم تجارب بسیار خوبی از سوی دولت و نیروهای مسلح ایران به ویژه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران کسب کنیم.

سرهنگ گلبدین الگوزی افزود: اکنون همکاری و تعامل بسیار خوبی در تمام حوزه‌ها بین نیروهای مرزبانی ایران و افغانستان برقرار است و این مهم در طول مرز به وضوح دیده می‌شود.

همچنین در این نشست تفاهمنامه‌هایی در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی دو کشور به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز