خبرگزاری کار ایران

محمد اسلامی تاکید کرد:

پاکسازی حریم رودخانه‌ها در دستور کار استانداران

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۱۶۶

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که پاکسازی حریم رودخانه‌ها در دستور کار استانداران قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی که به نمایندگی از رئیس جمهوری برای بررسی آخرین وضعیت سیل‌زدگان کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج سفر کرده در بازدید سرزده از رودخانه بشار یاسوج گفت: وقوع سیلاب در بیش از 24 استان کشور خسارت‌های سنگین جانی و مالی بر کشور تحمیل کرده است. آنچه بیش از وقوع این سیلاب‌های ویرانگر و خشم طبیعت، دغدغه مسئولان و دلسوزان است، تخریب‌ها و دخالت‌های روزافزون انسانی و تجاوز به حریم منابع ملی و رودخانه‌ها بوده ست.

وی کارخانه‌های موجود شن و ماسه در حاشیه رودخانه بشار یاسوج را نمونه بارز فاجعه زیست محیطی و از عوامل جدی در بروز خسارات ناشی از وقوع سیل دانست و از استاندار و مجموعه دستگاه‌های نظارتی و مسئول خواست در اسرع وقت نسبت به پاکسازی حریم و بستر این رودخانه اقدام کنند.

اسلامی از محور اصلی پاتاوه - دهدشت بازدید و از کم‌کاری‌ها و معطل ماندن این طرح ملی با گذشت حدود 13 سال از عملیات اجرایی 63 کیلومتر جاده آن هم از مصوبات سفر رهبر انقلاب به این استان ابراز تاسف کرد و یادآور شد: شتاب بخشی اجرای این طرح ملی در دستور کار ویژه وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت و قطعه سوم این طرح به طول 63 کیلومتر که هم اکنون بالای 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد باید در این دولت به بهره برداری برسد. از هفته جاری دلیل رکود و معطل ماندن این طرح ملی و حیاتی را با مسئولان قرارگاه خاتم الانبیاء در میان خواهم گذاشت.

وی تصریح کرد: با توجه به تخصیص بیش از یک‌هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای این جاده ملی میزان پیشرفت فیزیکی و مراحل اجرای طرح به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست. کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب یکی از استان‌ها و نقاط استراتژیک از حیث راه‌های شریانی کشور است و البته از جمله استان‌هایی است که همواره از لحاظ زیرساخت‌های جاده‌ای در مضیقه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز