خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خبر داد:

خسارت سیل به واحدهای صنفی و تولیدی لرستان اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۹۳۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان برآوردهای اولیه خسارت سیل به واحدهای صنفی و تولیدی این استان را بیش از ۲۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، محمدرضا صفی‌خانی در جلسه ویژه بررسی آسیب‌های سیل به واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی لرستان گفت: از بهمن‌ماه درگیر مشکلات سیلاب در استان لرستان هستیم که زیان‌های جبران ناپذیری را به مردم این استان وارد کرد و از دوم فرودین ماه نیز تشدید شد.

او ادامه داد: سیلاب‌ها علاوه بر مشکلات مالی که برای مردم به وجود آورده باعث درگیر شدن بیش از ۴۶ هزار خانوار شده است و اکنون با توجه ورود اقشار و ارگان‌های مختلف دغدغه‌ها کمتر شده است، با این حال مطمئنا در آینده آسیب‌دیدگان مشکلاتی خواهند داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: از ابتدای وقوع سیلاب سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تمام قد در کنار مردم بوده و کمک زیادی صورت گرفته و حوزه‌های مختلف سازمانی درگیر این قضیه بودند.

صفی‌خانی با اشاره به اینکه اکنون ۳۲ دستگاه از ماشین‌آلات سنگین معادن لرستان در اختیار ستاد بحران استان قرار گرفته است، افزود: به دستور استاندار لرستان، مدیریت کنترل بحران شهر دورود در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت که با اقدامات مختلف، آسیب‌ها و مشکلات کنترل و مردم زیان کمتری دیدند.

او اضافه کرد: در جریان سیل اخیر بر اساس برآوردهای اولیه بیش از ۲۶۵ میلیارد تومان خسارت به واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی لرستان وارد شده است.

این مسوول اظهار کرد: ۷ درصد واحدهای صنفی لرستان یعنی ۳ هزار و ۲۶۰ واحد دچار خسارات شده‌اند که 70 درصد از حجم خسارات مربوط به شهرستان پلدختر است.

صفی‌خانی عنوان کرد: بر همین اساس در جریان سیل اخیر در حوزه صنوف ۱۶۳ میلیارد تومان، واحدهای صنعتی ۳۰ میلیارد تومان، زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، معادن ۴۰ میلیارد و فرش دستباف ۳۱ میلیارد تومان خسارت به لرستان وارد شده است.

او با اشاره به حضور معاونت‌ها و کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ساعات اولیه وقوع سیل برای کمک‌رسانی و ارائه خدمات، گفت: به عنوان نمونه معاونت بازرسی سازمان نظارت ویژه‌ای را بر اقلام ضروری و مورد نیاز مناطق سیل زده داشت و بازرسان از تمام ظرفیت خود جهت برخورد با افراد متخلف استفاده می‌کنند، همچنین سایر معاونت‌های سازمان نیز بر حسب وظیفه خود در حال کمک‌رسانی و ارایه خدمات هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: با توجه به اینکه آسیب‌های زیادی به لرستان وارد شده پیشنهادات مشخصی باید اعلام شود تا بتوان با مصوبات ملی شرایط را برای کمک به مردم و فعالان اقتصادی آسیب‌دیده مهیا کرد.

او بیان کرد: اگر دولت بیمه تمامی اماکن مسکونی و تجاری را اجباری کند قطعا می‌توان شرایط را برای پرداخت خسارات به واحدهای صنفی در هنگام بروز حوادثی همچون سیل و زلزله مهیا کرد.

صفی‌خانی گفت: همچنین پیشنهاد می‌شود واحدهای صنفی که بیمه نامه دارند به آنها تا سقف مشخصی خسارت سیل پرداخت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: مطمئناً از تمام ظرفیت خود در جهت خدمات‌رسانی به هم استانی‌های لرستانی استفاده می‌کنیم و این امر تا عادی شدن و بهبود وضعیت مناطق سیل زده با قوت خود باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز