خبرگزاری کار ایران

ناصر چرخساز خبر داد:

جوانان و نجاتگران البرزی در طرح خدمات نوروزی درخشیدند/ امداد رسانی به 71 مصدوم

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۲۳۴

رئیس جمعیت هلال احمر البرز گفت: در نوزدهمین طرح ملی خدمات نوروزی اعضای جوانان، امدادگران و نجاتگران برای ارائه خدمت به هموطنان در سراسر استان البرز تلاش کردند.

به گزارش ایلنا، ناصر چرخساز گفت: نجاتگران خواهر و برادر البرزی در پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات بین شهری به هموطن خدمت رسانی کردند.

وی با بیان اینکه 86 مورد حادثه در استان البرز رخ داده است، افزود: در هجده روز گذشته 48 مورد حادثه جاده‌ای، دو حادثه کوهستان، 22 خدمات حضوری، 4 حادثه شهری و 10 مورد سیل  و آبگرفتگی به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان البرز گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه به 71 مصدوم توسط عوامل امدادی پایگاه‌ها خدمات ارائه شد، اظهار کرد: مرکز هماهنگی عملیات با دریافت گزارش حوادث جاده‌ای، بلافاصله نیروهای عملیاتی نزدیک ترین پایگاه را به محل حادثه اعزام کردند و نجاتگران، 20مصدوم را بصورت سرپایی مداوا کردند و 51 مصدوم را به مرکز درمانی انتقال دادند.

چرخساز درباره مراجعه حضوری به پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای تصریح کرد: از 22 مورد مراجعه حضوری به پایگاه‌ها، چهار تن از هموطنان به دلیل آسیب جدی به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: طی تماس با مرکز عملیات مبنی بر سقوط، گیر افتادن و مفقود شدن در ارتفاعات تیم کوهستان به محل اعزام و سه هموطن را نجات و یک تن را بصورت سرپایی مداوا کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز با اشاره به اینکه دو تن از هموطنان در حوادث شهری مصدوم شدند و به مرکز درمانی منتقل شدند خاطرنشان کرد: 20 تن از هموطنان به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی با مراجعه به پایگاه‌ها تا بهبود شرایط اسکان داده شدند.

وی از عملیات رها سازی چهار فرد محبوس شده در خودرو سخن گفت و تصریح کرد: در این حوادث 126 تیم عملیاتی به استعداد 369 نیروی عملیاتی با 86 دستگاه آمبولانس به حوادث اعزام شدند.

چرخساز در ادامه درخصوص فعالیت اعضای جوانان در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی گفت: از آغاز طرح تا کنون 524 خواهر و برادر از کانون‌های جوانان، دانشجویی، غنچه‌ها، دانش‌آموزی، طلاب و روستایی در 10پست ثابت به هموطنان و مسافران نوروزی خدمات بشردوستانه ازائه دادند.

وی ادامه داد: اعضا به هشت هزار و 888 هموطن در پست‌های ثابت و تیم‌های سحاب به 933 تن خدمات ارئه کردند.

این مقام مسئول درباره خدمات ارائه شده در غرفه‌ها تصریح کرد: هزار و 304 تن از هموطنان با مراجعه به ایستگاه سلامت، فشار خون را کنترل و از اعضا توصیه های ایمنی، بهداشتی و جعبه کمک‌های اولیه دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه اعضای کانون طلاب در خیمه‌های نماز حضور داشتند و مسابقه‌های جذابی برگزار کردند، اعلام کرد: در خیمه‌های نماز شهرستان‌ها، 474نمازگزار اقامه نماز کردند و طلاب به سوالات شرعی هموطنان پاسخ دادند.

چرخساز عنوان کرد: بیش از دو هزار 652 کودک با حضور در فضای دوستدار کودک به بازی و تفریح پرداختند و در جشنواره نقاشی صلح و دوستی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه 917راننده با ثبت امضا و اثر انگشت برای رعایت قوانین راهنمایی و بهبود رفتارهای ترافیکی با یکدیگر هم‌پیمان شدند گفت: از آغاز نوردهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی بیش از هشت هزار و 444 اقلام آموزشی، انگیزشی، اطلاع‌رسانی و غیره میان مراجعه کنندگان به پست‌های جوانان استان البرز توزیع شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز