خبرگزاری کار ایران

ناصر چرخساز خبر داد:

تسهیل تهیه داروی تک نسخه‌ای برای بیماران خاص/راه‌اندازی یگان موتوری امدادی البرز برای نخستین بار در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۳۴۴

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز با اشاره به راه‌اندازی یگان موتوری امداد و نجات البرز گفت: هرچه ناوگان امداد و نجات استان، تجهیز شود، کافی نیست چراکه جاده‌های شمالی کشور زیرساخت کافی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر چرخساز بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح داروخانه تک نسخه‌ای و تجهیز ناوگان امداد و نجات به یگان موتوری در جمع خبرنگاران، گفت: افتتاحیه امروز در دو بخش داروخانه و امداد و نجات انجام شد که چون در نقاط حساسی قرار گرفتیم لذا در بحث تهیه دارو در غرب کشور، جزو معدود داروخانه با مراجعه کننده زیاد، محسوب می شویم.

وی افزود: پیش از این، بیماران برای تهیه داروهای بیماری خاص با عنوان داروهای تک نسخه ای با صرف وقت و هزینه هنگفت در صدد تهیه نیاز خود بودند لذا تصمیم گرفته شد، این امکان با سرعت بیشتر در داروخانه جمعیت هلال احمر کرج، فراهم شود.

چرخساز تصریح کرد: روند تحویل داروی تک نسخه ای باعث بهبود کار شد و علاوه بر آن، تعداد مراجعه مردم به لحاظ اعتماد بیشتر، رو به گسترش خواهد رفت. 

وی اذعان داشت: نمایندگان بیمه ها در داروخانه ها، مستقر شدند که دیگر نیازی به خارج شدن مراجعه کننده برای تایید دارو نباشد. همچنین در مرحله دوم با کابل نوری، خط اینترنت در این مکان افزایش پیدا کرد که تمام نسخ به صورت اینترنتی از طریق بیمه، تایید شود.

وی با عنوان اینکه مراجعه کنندگان تا روزی هزار نفر افزایش پیدا کرده است، گفت: برای رفاه حال مردم با کمک شهرداری کرج، وسعت داروخانه دو برابر و تعداد پذیرش نسخه دارویی نیز دو برابر قبل شد که امیدواریم از امروز، زمان انتظار مردم در داروخانه هلال احمر کرج به نصف کاهش پیدا کند و مردم با سرعت بیشتر دارو دریافت کنند  چراکه بیماران خاص نیازمند حمایت بیشتر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز به بخش امداد و نجات استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در شاهراه مواصلاتی استان‌های غرب و شمال کشور هستیم و همچنین در همجواری با پایتخت قرار داریم، سال گذشته در برف و کولاک شاهد در راه ماندن بسیاری از مسافران بودیم و به دلیل کمبود امکانات، امدادرسانی به آنها با کندی صورت گرفت.

وی افزود: امسال در نظر داریم با اضافه کردن موتورهای تریل و چهارچرخ برای اولین بار در کشور برای امدادرسانی اعزام و سرعت کار رهاسازی مسافران زمستانی را بیشتر کنیم.

چرخساز، گفت: 23 موتور، شامل 5 موتور چهارچرخ و 18 موتور تریل به ناوگان هلال احمر اضافه شدند و این تعداد رفته رفته بیشتر می شود که با این وجود، سرعت امدادرسانی در استان بالا خواهد رفت.

چرخساز در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در رابطه با کافی بودن تجهیزات هلال احمر در ایام تعطیلات نوروز، گفت: با توجه به راههای مواصلاتی البرز، هرچه ناوگان امداد و نجات تجهیز شود، کافی نیست چراکه جاده های شمالی کشور زیرساخت کافی ندارد و معمولا ریزش کوه و بهمن، ترافیک و تردد زیاد مسافران، همیشه گریبانگیر کارهای ما هست و احتمال کفایت امکانات و تجهیزات، کم بوده ولی سعی می کنیم هرساله با تقویت مجموعه به حد مطلوب نزدیک شویم و با آمادگی بیشتر در خدمت مسافران نوروزی باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر همکاری شهرداری‌های استان با جمعیت هلال احمر، گفت: تعاملات خوبی در این خصوص ایجاد شده و در این راستا به منظور پیشرفت زیرساخت امدادونجات استان در محمدشهر درصدد آماده‌سازی آشیانه بالگرد امداد و نجات هستیم که تا 6 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به همکاری شهرداری مشکین‌دشت و فردیس و حمایت خیرین اشاره کرد و گفت: در این دو شهرستان نیز مرکز درمانی ایجاد شده که می‌تواند کمک کننده جمعیت هلال احمر البرز باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز