خبرگزاری کار ایران

فواید موسیقی بر بدن انسان

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۰۲۲

گوش دادن به موسیقی می‌تواند باعث تحریک احساسات شما شود. یک موسیقی شاد با ترانه مثبت می‌تواند حال شما را بهتر و شادتر کند.

هم اکنون با دانلود آهنگ شاد می‌توانید احساسات خسته و فرسوده‌تان را بهبود بخشید و از زندگی عمیق‌تر لذت ببرید.

اما ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا موسیقی می‌تواند در سلامت انسان نیز تاثیر بگذارد؟

نتایجی که از تحقیقات روانشناسان در رابطه با تاثیرات موسیقی بر بدن انسان بدست آمده است٬ حاکی از آن است که موسیقی می‌تواند به طور مستقیم روی افکار شما تاثیر بگذارد.

و این افکار است که رفتار ما را می‌سازد بنابراین موسیقی می‌تواند به طور ناخودآگاه روی رفتار و اعمال شما نیز تاثیرگذار باشد.

قطعا برای شما پیش آمده است که روزی که آهنگ مورد علاقه خود را گوش می‌دهید انرژی مضاعفی پیدا می‌کنید.

و زمانی که آهنگی غمگین و احساسی را گوش می‌دهید اشک از چشمانتان سرازیر می‌شود. این مسئله می‌تواند گویای تاثیر فراوان موسیقی روی انسان باشد.

وبسایت ایران آوا منبع کامل دانلود آهنگ جدید، آهنگ شاد، آهنگ غمگین٬ آهنگ عاشقانه و ... شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می‌کند.

همچنین می‌توانید برای دانلود آهنگ جدید خوانندگان محبوب: بهنام بانی، حامد همایون، ایهام، رضا بهرام و بندهای موسیقی پرطرفدار: پازل بند و هوروش بند به ایران آوا مراجعه کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از  فواید موسیقی بر بدن انسان آشنا شوید.

  1. تاثیر موسیقی بر بهبود عملکرد ادارکی و شناختی مغز

زمانی که در حال انجام کاری هستید با پخش یک موسیقی در محل کار خود می‌توانید تمرکز خود را روی کاری که در حال انجام آن هستید بالا ببرید.

به خصوص اموری که نیاز به درک و شناخت بیشتری دارند. موسقی می‌تواند تاثیر فراوانی در این امور داشته باشد. علاوه بر این پخش موسیقی با ریتم تند می‌تواند به افزایش انرژی و تحرک شما بیافزاید و باعث شود تا کارها خود را با سرعت بیشتری انجام دهید.

 موسقی چه با ریتم ملایم و چه با ریتم تند می‌تواند در تقویت حافظه تاثیر فراوانی داشته باشد.اگر اینکار را تا به حال انجام نداده‌اید. اینبار زمانی که قصد انجام کاری داشتید موسیقی زمینه پخش کنید تا تاثیر فوق العاده آن را مشاهده کنید. البته توصیه می‌شود در ابتدا از آهنگ های بی کلام استفاده کنید چون ممکن است شعر و ترانه حواستان را پرت کند.

تحقیقات نشان می‌دهد پخش موسیقی به عنوان زمینه، هنگامی که فرد در حال انجام فعالیت دیگری است و روی آن تمرکز کرده می‌تواند عملکرد او را در کارهایی که نیاز به درک و شناحت دارد بالا ببرد. مطالعه‌ای دریافت موسیقی با ریتم تند منجر به افزایش سرعت در کار و پردازش شده و موسیقی با ریتم تند و ریتم ملایم هم می‌تواند حافظه را تقویت کند.

2.تاثیر موسیقی در کاهش استرس

از گذشته تاکنون همواره شاهد سخنانی که در رابطه با تاثیر موسیقی در مدیریت و غلبه به استرس گفته می‌شود بوده‌ایم. البته اینها تنها ادعا نیستند بلکه موسیقی‌های ملایم و ریتیمک می‌توانند به طور موثر در کاهش استرس افراد نقش داشته باشند.

سال 2013 آزمایشی در رابطه با تاثیر موسیقی روی استرس صورت گرفت. در این آزمایش سه گروه از افراد را انتخاب کردند و برخی از آن ها به موسیقی های آرامشبخش گوش دادند برخی دیگر به صدای امواج آب و برخی دیگر نیز به هیچ موسیقی گوش نداند. سپس در شرایط استرس زا قرار گرفتند. افرادی که به موسیقی گوش داده بودند به سرعت توانستند تا کنترل خود را در دست بگیرند و آرامش خود را حفظ کنند.

با ایران آوا بروز باشید / جدیدترین‌های موزیک ایران و جهان / با کیفیت اصلی / کاملا رایگان /

www.iranava.net

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز