خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده کل سپاه:

ملت ایران زیباترین مدل موفق دستیابی به استقلال و آزادی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۸۸

شما پزشکان شایستگی این فضیلت و ارزش‌ها را یافته‌اید که خداوند احیای انسان‌ها را به شما تفویض کند؛ زیرا نجات انسان از مرگ و احیای آن‌ها چیزی نعادل حیات بخشیدن به همهٔ انسان‌ها عالم است و قرآن ما این احیا و این ارزش و فضیلت را مختص مسلمانان ندانسته است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ملت ایران زیبا‌ترین مدل موفق و یک مصداق محسوس و باورپذیر از اثبات نظریه دستیابی به آزادی، استقلال، پیشرفت و اقتدار در سایه مقاومت سرسختانه محسوب می‌شود

به گزارش ایلنا، سردار حسین سلامی در مراسم افتتاحیه ششمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادثو بلایا که صبح امروز در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، با بیان اینکه ملت ایران زیبا‌ترین مدل موفق و یک مصداق محسوس و باورپذیر از اثبات نظریه دستیابی به آزادی، استقلال، پیشرفت و اقتدار در سایه مقاومت سرسختانه محسوب می‌شود، گفت: ایران اسلامی به واسطه پیشرفت‌های علمی و بیوتکنولوژیک به چنان توانایی رسیده که اکنون می‌تواند در دانش‌های نوینی مانند بیو حرف‌های درشتی در جهان بزند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر این‌که اکنون به یک اعتماد به نفس ملی در عرصه‌های مورد اشاره رسیده‌ایم، اظهار کرد: هرکجا دشمن مقابل ما ایستاد، ما به واسطه اجبار برای غلبه بر این چالش و مقاومت، در برابر آن قدرتمند شدیم؛ به نحوی که امروز در همه عرصه‌ها برای خودکفایی و ایستادن از سازه‌های لازم برخوردار هستیم. به عبارت دیگر به‌چنان توانمندی دست یافته‌ایم که دیگران برای ما پالایشگاه نمی‌سازند و نیروگاه و سد احداثنمی‌کنند.

سلامی با بیان این‌که فقط در توسعه علم و فناوری پزشکی پیشرفت نکرده‌ایم، ادامه داد: در تمامی زمینه‌های علمی و فناوری نرخ رشد ما نسبت به سایر کشور‌ها از چنان پیشرفت و شتابی برخوردار است که قابل قیاس با دیگران نیست و این نکته‌ای قابل تقدیر است.

وی در ادامه با بیان این‌که احیا جنس الهی است، خطاب به پزشکان حاضر در کنگره اظهار کرد: شما پزشکان شایستگی این فضیلت و ارزش‌ها را یافته‌اید که خداوند احیای انسان‌ها را به شما تفویض کند؛ زیرا نجات انسان از مرگ و احیای آن‌ها چیزی نعادل حیات بخشیدن به همهٔ انسان‌ها عالم است و قرآن ما این احیا و این ارزش و فضیلت را مختص مسلمانان ندانسته است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به این‌که ما معجزه‌های متعددی که هر روز در اطرافمان به وقوع می‌پیوندد را نمی‌بینیم، یادآور شد: طلوع و غروب خورشید و گردش زمین در مداری معین به دور خورشید را نمی‌بینیم، زیرا هر روز این معجزات در مقابل چشم ما قرار دارد. علاوه براین ما هرگز لایه‌ای که پرتوهای تابش شده از ذرات بنیادین طوفان‌های خورشیدی را جذب می‌کند، به عنوان معجزه تصور نمی‌کنیم.

سلامی با بیان این‌که در بدن انسان صد تریلیون سلول و صد‌ها کارخانه مانند کلیه در وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما در بلایا هدفمان نجات انسان‌هاست، چون حوادثو بلایا بخش از زندگی ما انسان‌ها قرار دارد و این زائد و اضافی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تجربیاتی که از دوران دفاع مقدس می‌توان در زندگی اعمال کرد، گفت: ما در دفاع مقدس یاد گرفتیم اضطراب حلال هیچ مسأله‌ای نیست و فقط مشکلات را اضافه می‌کند؛ چون بخشی از عملکردهای روانی و فیزیکی انسان را کاهش می‌دهد. بنابراین یاد گرفتیم اگر جنگ را مانند زندگی توصیف کنیم، زندگی شیرین می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: ‌ هشت سال جنگ، شاد‌ترین لحظات زندگی ما بود؛ زیرا به زندگی فکر نمی‌کردیم. این هم به خاطر این بود که قاعده زندگی در جنگ را صرف نظر از ایمان و باور به شهادت، ساخته بودیم. در وقاع ما در جنگ هرچه به خطر نزدیک‌تر بودیم، شاد‌تر بودیم.

سلامی درباره عملکرد و حوادثو بلایا نیز خاطرنشان کرد: ما در زمان حوادثو بلایا باید همین‌گونه عمل کنیم. یعنی اگر آن را جزو زندگی خود قلمداد کردیم، می‌توانیم برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کنیم. البته زمان در بلایا و حوادثبسیار حیاتی و مهم محسوب می‌شود که باید به آن توجه لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: مدیریت حوادثو بلایای طبیعی نمی‌تواند در زمان وقوع شکل گیرد، به همین دلیل همه وظایف و امکانات باید قبل از وقوع پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شود. در غیر این صورت ما در زمان بحران قادر نیستیم بحران را مدیریت کنیم. بنابراین باید حوادثهر منطقه را بشناسیم و برای آن برنامه‌ریزی کرده و مردم آموزش دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان تصریح کرد: بسیج بهترین نماد آگاهی‌بخشی و ارائه آموزش‌ها و توزیع امکانات در سطح مردم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز