خبرگزاری کار ایران

بافت تاریخی و ثبتی شریف ‌آباد میزبان نوروزگاه اردکان

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۸۶۸

در دومین روز از سال ۹۸ که بعنوان ”روز شهرستان اردکان” نامگذاری شده است مراسم نوروزگاه شهرستان اردکان در بافت ثبت ملی شده شریف آباد این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم نوروزگاه، دوم فروردین ماه همزمان با روز شهرستان اردکان، با حضور سید مصطفی فاطمی (مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد)، عباسعلی دانافر  (مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد) و علیرضا جدیدی  (سرپرست فرمانداری اردکان) و جمعی دیگر از مسئولان استان و شهرستان در بافت تاریخی و ثبتی شریف آباد اردکان برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی را حفظ، معرفی و اشاعه هرچه بیشتر و صحیح آیین‌های نوروزی در میان مردم و بخصوص کودکان و نوجوانان دانست و گفت: بی شک برگزاری رویداد فرهنگی نوروزگاه در هر شهرستان فرصتی است مناسب برای شناساندن هرچه بهتر و بیشترآیین های نوروزی، که از قرون گذشته تا به امروز در میان مردم مرسوم  بوده و همیشه از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

مراسم نوروزگاه شهرستان اردکان شامل بخش‌های متنوعی چون مراسم گرامیداشت نوروز جهانی با حضور زرتشتی نشینان منطقه و اجرای برنامه اوستا خوانی، بازارچه صنایع‌ دستی، سفره هفت‌ سین، اجرای موسیقی سنتی، اجرای برنامه نمایشی عمو نوروز و… بود که با استقبال پرشور مردم در بافت تاریخی و ثبتی منحصر به فرد شریف آباد اردکان برگزار شد.

بافت تاریخی شریف آباد با شماره ۱۰۸۳۵ به‌ عنوان یکی از آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز