خبرگزاری کار ایران

خاتمی در نماز جمعه تهران:

رونق تولید با کاغذبازی‌ایجاد نمی‌شود/ نامگذاری سال‌ها توسط رهبری تشریفاتی نیست/ کانال مالی اروپا فریب‌دهنده بود

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۷۱۲

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: هم‌فکرهای تروریست عامل حمله نیوزلند حاضر نشدند بگویند حمله تروریستی گفتند حمله مسلحانه. از نگاه این‌ها مسلمان کشته شود نمی‌گویند حمله تروریستی ولی اگر سگ و گربه آن‌ها کشته شود می‌گویند حمله تروریستی.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: سال نو از راه رسید و سال قبل به سرعت گذشت و این سال هم به سرعت خواهد گذشت خوشا به حال کسانی که توشه بایسته خود را از این سال‌ها بگیرند. حضرت امیر (ع) گفت ساعت‌ها و عصرها به سرعت می‌گذرد و روزهای یک ماه و ماه‌های یک سال و سال‌های عمر هم به سرعت پایان می‌پذیرد.

وی تاکید کرد: خودمان برای این مهمانی که قطعا خواهد آمد، آماده کنیم. این مهمان ناخوانده نیست. از این فرصتی که خدا داده باید توشه بگیریم. فضای کشور فضایی بسیار شاد است و امیدواریم همیشه این شادی را داشته باشیم. در ابتدا شادی میلاد مولا علی(ع) و محبوب خدا و پیامبر و محبوب جهان انسانیت را داریم. ما با افتخار سرمان را بالا می‌گیریم و می‌گوییم مولای ما علی(ع) است و محبتش فرامذهبی و فرا اسلامی است.  سال نو ما با ولادت مولا علی(ع)‌ همراه شد. سال نو هم هست که با نام خدا شروع شد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در گوشه و کنار کشور گروهی هم عیدی ویژه از حضرت امیر(ع) گرفتند و توفیق اعتکاف را یافتند. برخی جوانان پرسیده‌اند که مایلند ورود به حوزه علمیه داشته باشند خوشبختانه حوزه‌های علمیه آغوش خود را برای جوانانی باز کرده‌اند که بتوانند سخنگوی دین شوند و راه هم راه مقدسی است. باید تشکر کنم از کسانی که در ایام تعطیلات مشغول کار هستند مثل اورژانس و پلیس. رانندگان هم با احتیاط رانندگی کنند که هر آمار تصادف ناراحتی می‌آورد.

خاتمی ادامه داد: مسئولان در مناطق سیل زده مشغول حل مشکلات هستند. چهار مناسبت داریم. مناسبت اول نامگذاری سال‌ها است. مقام معظم رهبری از سال 73 این نامگذاری‌ها را شروع کردند و تدبیر بسیار حکیمانه است و این نامگذاری‌ها تشریفاتی نیست و شعار هم نیست بلکه کار کارشناسی شده و نیاز کشور در نظر گرفته شده و راه حل کشور را بیان می‌کنند و این نام‌گذرای‌ها برای پر کردن خلاء ایجاد شده و نقشه راه یک سال است. چند سال است که ایشان به درستی تشخیص دادند که مشکل کشور اقتصادی است و اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و امسال مساله رونق تولید را مطرح کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: وضعیت اقتصادی کشور نیاز به گفتن ندارد. رسانه‌ها در این زمینه باید فرهنگ‌سازی کنند و می‌توانند این کار را کنند. صدا و سیما در این عرصه می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد. در ادامه باید تولید مرغوب داشته باشیم و تولید مرغوب نیاز به تبلیغ ندارد مخصوصا برای صادرات. امنیت اقتصادی در رونق اقتصادی نقش کلیدی دارد و مبارزه با فساد و قاچاق بخشی از این امنیت اقتصادی است. 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: برای رونق تولید باید کار را آسان کرد اگر تولیدکننده ببیند در عرصه تولید با بروکراسی مواجه است، کار را رها می‌کند. باید این کاغذ بازی‌ها کنار گذاشته شود و با این کاغذ بازی‌ها نمی‌توان رونق تولید را داشت. سد راه رونق تولید باید برداشته شود. شرط رونق تولید، جلوگیری از واردات غیرضروری است. محصولاتی که در داخل وجود دارد، اگر وارد شود رونق اقتصادی شکل نخواهد گرفت. مجریان قانون باید این مساله را اصل قرار دهند تا در حد شعر شکل نگیرد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: پایان سال گذشته دو سفر مهم داشتیم. یکی سفر رئیس‌جمهور به عراق یکی هم سفر سرلشکر باقری به سوریه. آمریکایی‌ها از چند سال قبل گفتند ما باید در غرب آسیا خاورمیانه جدیدی شکل دهیم، یعنی عراق و سوریه و لبنان را در سلطه بگیرند اما نه تنها خاورمیانه جدید شکل نگرفته بلکه مقاومت ضد آنان تشکیل شده است. این سفرها این مقاومت‌ را تکمیل کرد. مقاومتی که خار در چشم و استخوان در گلوی استکبار است و این مقاومت طومار زندگی استکبار را در هم خواهد پیچید.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تاکید کرد: هفته گذشته همین ساعتی که به نماز ایستاده‌ایم تروریست‌ها در نیوزلند نمازجمعه را به گلوله بستند. عامل جنایت با صراحت خودش را نژادپرست و هم فکر ترامپ نامید در هر جنایتی یک مباشر و سبب است. مسبب این جنایت سالیان طولانی اسلام هراسی غرب است و اگر مسببان این جنایت جنایتشان بیشتر از مباشر نباشد، کمتر نیست. هم‌فکرهای این تروریست حاضر نشدند بگویند حمله تروریستی گفتند حمله مسلحانه. از نگاه این‌ها مسلمان کشته شود نمی‌گویند حمله تروریستی ولی اگر سگ و گربه آن‌ها کشته شود می‌گویند حمله تروریستی.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لیبرال دموکراسی غرب گفت:  دیروز مقام معظم رهبری این لیبرال دم,کراسی و چهره منافقانه اروپا را برای مردم خوب تشریح کردند. با پیروزی انقلاب سوسیال دموکراسی شرق فرو پاشید و امام پیش‌گویی کرده بودند صدای شکسته شدن استخوان‌های مارکسیسم به گوش می‌رسد. لیبرال دوکراسی غرب احساس کرد رقیبی ندارد اما شرق نشان داد همانگونه که لیبرال دموکراسی شرق سقوط کرد، لیبرال دموکراسی غرب هم در سراشیبی سقوط است.

وی افزود: در کشور خودشان چه می‌گذرد؟ پلیس سفیدپوست، پلیس سیاه پوست را می‌کشد و فرانسه می‌کشد و کور می‌کند و مجروح می‌کند. در برابر نسل‌کشی یمن خفقان گرفته‌اند و در برابر جنایات حکام بحرین نفس نمی‌کشند و در برابر برجام  به کلی زیرش زدند و به صراحت می‌گویم اروپا هم با امریکا همراهی کرد و وزیر خارجه فرانسه دروغ می‌گوید که ما تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای داشتیم، نخیر شما همراه آن‌ها بودید و این کانال مالی هم که درست کردید فریب‌دهنده بود و به تعبیر مقام معظم رهبری به شوخی شبیه است.

خاتمی گفت: آن‌ها گفته‌اند تلاش‌های ما برای حفظ این توافق در حکم چک سفید امضا برای ایران به خصوص در حوزه مسائل حقوق بشر نیست؟ خجالت بکشید دارید مردم‌تان را ‌می‌زنید و می‌کشید و کور می‌کنید باز هم دم از حقوق بشر می‌زنید؟ مرگتان باد. شما حقوق بشر می‌فهمید؟ شما در خط مقدم ناقضان حقوق بشر هستید. گور پدر شما با این چک سفید امضایتان، نخواستیم. به فضل خدا می‌ایستیم و مقاوم از منافع خود حمایت خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام خاتمی در خطبه‌ اول نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به سال نو و بهار گفت: قرآن می‌گوید نگاهتان به بهار هدفمند باشد. قرآن بهار را آیتی از معاد می‌داند و می‌فرماید تردید نکنید. چطور طبیعت مرده زنده می‌شود و خدای بهار خدای شما هم هست و می‌تواند شما را هم زنده کند، زنده می‌شوید. قرآن علاوه بر این، بهار دیگری را هم تذکر می‌دهد و این سلیقه خوب فارسی زبان‌ها است که اول سالشان را بهار قرار داده‌اند. حال قرآن بهار دیگری را تذکر می‌دهد که از آن غافل نشوید و آن بهار جان است. جان مرده جانی است که با خدا قهر است و اگر به خدا لبیک بگویید، زنده می‌شوید. همانطور که به استقبال بهار می‌روید به استقبال بهار جان هم بروید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز