خبرگزاری کار ایران

احمد خاتمی:

اجازه نمی‌دهیم پای دشمنان با لوایح استکباری به داخل باز شود/ مردم تا کی باید بشنوند در فلان اجتماع عده‌ای رقصیدند؟

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۳۳۷

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رشد علمی طلاب برای ما یک آرمان بوده و اعضای شورای عالی حوزه خود را خادمان طلاب می‌دانند و مبادا کسانی بخواهند بین این مجموعه اختلاف ایجاد کنند.

به گزارش ایلنا، سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در اجتماع عظیم علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در مدرسه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز تقویت اسلام ناب، تشیع و مکتب اهلبیت علیهم السلام  به تقویت ولایت گره خورده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: در این گام مقدس بزرگان، اساتید، مراجع عظام تقلید و اعاظم پیشگامند و آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی در رابطه با بیانیه دوم انقلاب واکنش مثبتی نشان دادند که بدین معناست که دشمنان آرزوی جدایی حوزه را از انقلاب و ولایت به گور خواهند برد.

وی افزود: شرکت کنندگان در این تجمع،  این پیام را به همگان می‌دهند که حوزه؛ انقلابی بود، هست و تا آخر این خط را ادامه خواد داد.

خاتمی تاکید کرد: زمانی که رهبر انقلاب این پیام را صادر کردند، جامعه مدرسین کمیته ای تشکیل داد تا مشخص شود که حوزه چه کمکی می‌تواند به تحقق این بیانیه انجام دهد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: معنای حضور در این اجتماع این بوده که این بیانیه آغاز راه و نقشه راه است و قطعا اگر این پیام محدود به این تجمعات شود، جفا به آن بوده و آنچه مهم است اجرایی شدن پیام می‌باشد.

وی با اشار به اینکه این پیام را بارها باید با دقت مطالعه کرد، اظهار داشت: رهبر انقلاب وقت فراوانی برای این پیام گذاشتند که روح این پیام مانند پیام امیرالمومنین(ع) بوده که فرمود اگر جامعه ای می‌خواهد مشمول رحمت الهی شود باید آن را رعایت کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برخی نمی‌توانند دیروز سیاه و روزهای پر از خفقان را بپذیرند؛ چه بگویم از کسانی که با وقاحت بیان می‌کنند که آزادی دیروز بیشتر از امروز بوده است.

خاتمی ادامه داد: رهبر انقلاب وضعیت امروز را به خوبی ترسیم کردند؛ ایران اسلامی در ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی در میان حلقه ای از آتش بهترین وضعیت را داشته و گلستان است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: رهبر انقلاب عقب افتادگی کشور در زمان طاغوت را به روشنی در بیانیه تشریح کردند؛ ۵۰ سال تمام در این کشور اخلاق ستیزی، دین ستیزی، مردم ستیزی و استقلال ستیزی حاکم بود و در همین مدرسه فیضیه جلادان طاغوت با تهاجم به آن، این مکان را تبدیل به میدان جنگ کردند.

وی مطرح کرد: در عرصه علم و فناوری، در ایجاد زیرساخت های حیاتی، اقتصادی و مردمی، به اوج رساندن، مشارکت مردمی و غیره نیز جمهوری اسلامی پیروزی های بزرگی به دست آورده و در زمان طاغوت یک انتخابات با مشارکت مردم برگزار نشد؛ اما به برکت انقلاب اسلامی، مردم بیش از ۳۵ بار پای صندوق رأی آمدند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: حدود یک میلیون نفر امروز از قشر جوان برای اعتکاف ثبت نام می‌کنند و معنای این حرف این بوده که تیر تهاجم فرهنگی دشمن به سنگ خورده است.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: مردم امروز به خوبی می‌توانند مسائل سیاسی را تحلیل کنند؛ در عدالت هنوز به قله نرسیدیم اما اینکه کسی بگوید هیچ گامی برای عدالت برداشته نشده، اشتباه است.

خاتمی اضافه کرد: ایستادگی روزافزون در برابر قلدران جهان از برکات انقلاب اسلامی بوده و پس از سقوط شوروی سابق آمریکا قصد ابرقدرت شدن داشت، اما به فضل خدا کسانی که آمریکا را به زیر کشاندند، ملت بزرگ ایران بودند.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری آینده را به چند عنصر گره دادند که علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت، استقلال آزادی و عزت ملی در روابط خارجی، مرزبندی با دشمنان و سبک زندگی دینی عناصری هستند که آینده انقلاب را رقم خواهند زد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: اسپانیا و اندلس با گناه و فحشا از طومار دین حذف شد؛ دین می‌گوید دزدی نه، اختلاس نه، غارتگری نه و همین دین بی حجابی را نیز دهن کجی به اسلام می‌داند.

خاتمی ادامه داد: مردم تا کی باید بشنوند که در فلان اجتماع عده‌ای رقصیدند؛ مسئولان فرهنگی باید پاسخگوی این وضع باشند.

امام جمعه موقت تهران افزود: تقویت ایمان به خدا و وعده‌های او از مهمترین ویژگی هایی بوده که ما را در انقلاب پیروز کرد و برخی از جلوه‌های بی‌دینی و بی‌حجابی‌های فزاینده عادی نبوده و توطئه دشمن است.

وی مطرح کرد: اطاعت از ولایت فقیه دومین نکته ای است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه ولی فقیه تنها یک رهبر سیاسی نبوده و جانشین عام امام زمان(عج) است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مردم از اصول انقلاب جدا نخواهند شد و ما مسئولان نباید از این اصول جدا شویم.

وی با بیان اینکه در خصوص حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بسیار چشمگیر تر از سال های گذشته بوده، اظهار داشت: مردمی که صابون گرانی بر تنشان مالیده شد در این روز آمدند بگویند ما به ارزش های انقلاب وفاداریم؛ مسئولان شما بیشتر بجنبید.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: ما حوزویان یک مجموعه هستیم که رهبر انقلاب در رأس این مجموعه قرار دارند؛ مراجع عظام تقلید جمعی را برای شورای عالی منصوب کرده اند و من به عنوان یکی از اعضای این شورا شهادت می‌دهم که همه اعضا تضمین کردیم که یک ریالی بابت این کار نگیریم و تمام دغدغه بر اجرایی شدن آرمان‌های انقلاب است.

وی اضافه کرد: رشد علمی طلاب برای ما یک آرمان بوده و اعضای شورای عالی حوزه خود را خادمان طلاب می‌دانند و مبادا کسانی بخواهند بین این مجموعه اختلاف ایجاد کنند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: این مردم هستند که انقلاب را نگه داشته و حکومت پنج ساله امیرالمومنین(ع) را کنار رفتن مردم به پایان رساند؛ مردم کوفه علی(ع) را تنها گذاشتند و باید به کسانی که شعار می‌دهند ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند آفرین گفت.

خاتمی ادامه داد: مقاومت و ایستادگی پنجمین عنصر مهم بوده و دشمن می‌خواهد ملت ایران را خسته معرفی کند؛ اما ملت به همه ثابت کرده که به هیچ وجه خسته نخواهد شد.

 وی مطرح کرد: این کشور کشور اهل بیت(ع) بوده و اجازه نخواهیم داد پای دشمنان با لوایح استکباری به داخل باز شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز بدترین منکر در این کشور ناراضی کردن مردم بوده و من این بشارت را به همگان می‌دهم که این پایان فشارهای دشمنان است و ملت ایران با مقاومت خود آمریکا را به زانو درخواهد آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز