خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری:

بیانیه رهبری یک خلاقیت نوآورانه بود/ جوانان نگذارند بیانیه گام دوم انقلاب منزوی شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۲۱۴

خطیب نمازجمعه این هفته تهران تاکید کرد: نکته زیبای بیانیه رهبر انقلاب مسئله انتقال هوشمندانه میراث انقلاب به نسلی است که دارد از راه می‌‌رسد و این نقطه چالش همه انقلاب‌‌ها است که اگر بتوانند آن را از نسل موسس انقلاب به نسل بعد بسپارد به موفقیت رسیده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌‌الاسلام محمدجواد حاج‌‌علی‌‌اکبری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: در آستانه چله دوم انقلاب اسلامی، خداوند هدیه دیگری به ملت ما داد. هدیه‌ای بزرگ که امیدوارم خداوند توانایی قدرشناسی را هم به ما ملت ارزانی دارد. رهبر انقلاب در پاسخ به این سوال که در ادامه راه چگونه می‌توانیم شکرگزار انقلاب باشیم؟ در قالب یک بیانیه به عنوان گام دوم انقلاب اسلامی به ملت شریف ما هدیه دادند.

رهبری آرزوهای بزرگ ملت را در بیانیه‌شان شرح داده است

وی ادامه داد: صادرکننده این بیانیه یک رهبر الهی، نورانی، عارف، با صفا، شجاع، ولی فقیه زمان، دارای تجربه عالی مدیریت ولایی، حکیم، ژرف‌‌نگر، یک مجاهد کارکشته با بیش از ۵۵ سال سابقه مجاهدت در اوج فرزانگی و فرهیختگی و با اشراف تاریخی و با شناخت دقیق از جهان معاصر و تاریخ ملت‌ها، سرشار از مهربانی و بهره‌مند از قلم استوار است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه مقام معظم رهبری آرزوهای بزرگ ملت عزیز را شرح داده و مسیر پیشرو را در یک نقشه‌‌راه روشن در پیشگاه ملت ما قرار داده است، اظهار داشت: در شرایطی که ملت ما از دستاوردها و خون‌‌آوردها بهره وافر دارد، چالش‌‌ها، آسیب‌‌ها و غفلت‌هایی را پشت سر گذاشته و پیروزی‌های فراوانی را به دست آورده است، در آستانه چله دوم انقلاب اسلامی به دست ملت ایران عزیز خواهد بود.

عقلانیت و ژرف‌‌‌نگری در بیانیه رهبری حاکم است

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه رهبر انقلاب در این بیانیه، امید و خوش‌بینی مومنانه را به عنوان روح و رکن اصلی که برخاسته از خودآگاهی و شناخت سنت است، مدنظر قرار دادند، تصریح کرد: در نقطه مقابل تحقیر که به واسطه استکبار تحمیل کرده بودند را شرح دادند اما گفتند این روح خودباوری به ملت ما برگشت. اما در این بیانه آمد که ما توانستته‌ایم و می‌توانیم و خواهیم توانست.

وی افزود: این بیانیه ویژگی‌های قابل توجهی دارد. از یک سو عقلانیت و ژرف‌‌‌نگری در این بیانیه حاکم است، بسیار مستند و مستدل به سنت الهی و مستند به تجربه‌های انقلاب اسلامی است و از طرف دیگر، شما با یک منشور جامع روبه‌رو هستید. هم بعد فقاهتی و هم بعد تمدنی دارد. هم دارای بعد تربیتی و آسیب‌‌شناسانه و هم دارای ویژگی حماسی است. این جامعیت را در این منشور استوار می‌توانید مشاهده کنید. این بیانیه مملو از آرایه‌های ادبی است و متنی روان، متین، دلنشین و البته فشرده و خلاصه را به عنوان نقشه‌‌راه ملت است که در دسترس ملت و جوانان قرار داده شده است.

بیانیه رهبری یک خلاقیت نوآورانه بود

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه بیانیه رهبری یک خلاقیت نوآورانه بود، خاطرنشان کرد: خداوند شاهد است آن تبیین دلبرانه که در این بیانیه نسبت به انقلاب اسلامی انجام شده، یک روایت مستند و باورپذیر است که در اختیار ملت ما و جوانان ماست. این بیانیه سرشار از امید است و تکلیف را روشن می‌‌‌کند. 

حاج‌علی‌اکبری اضافه کرد: نکته زیبای این بیانیه مسئله انتقال هوشمندانه میراث انقلاب به نسلی است که دارد از راه می‌‌رسد و این نقطه چالش همه انقلاب‌‌ها است که اگر بتوانند آن را از نسل موسس انقلاب به نسل بعد بسپارد به موفقیت رسیده است.

 

انقلابی‌تر بمانید تا بیشتر پیشرفت کنید

وی در تبیین ابعاد دیگر بیانیه رهبر انقلاب ابراز داشت: نکته بعدی صراحت رهبر انقلاب است که متواضعانه کاستی‌‌ها را می‌‌پذیرد، انعطاف انقلابی را به عنوان یک روش پیشرو قرار می‌‌دهد و فاصله گرفتن از روح و عمل و مدیریت انقلابی را علت غفلت‌ها می‌داند. شما در این بیانیه انصاف و صراحت را می‌‌بینید. این بیانیه بسیار محکم و عزیزانه نوشته شده، سرشار از روح انقلابی است و نشان از مقاومت در مسیر طی شده و رفتن به سوی قله‌ها است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تاکید بر اینکه در این بیانیه مسئله صبر، عدالت‌‌ورزی و فسادستیزی در درون و عزت همراه با حکمت و مصلحت در برابر دیگران مطرح است، بیان کرد: پیام روشن این است که انقلابی‌تر بمانید تا بیشتر پیشرفت کنید. این بیانیه در هفت توصیه، رسالت امت را مبتنی بر امید واقع‌‌بینانه ترسیم کرده و در علم و پژوهش، اقتصاد مقاومتی و در عدالت و مبارزه با فساد و در سبک زندگی به زیبایی در شش هزار و ۱۰۰ واژه در دسترس قرار گرفته است. 

مدیران نسل فعلی حلقه را برای ورود جوانان انقلابی باز کنند

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: البته تمام این بیانیه در آن محبت و عاطفه موج می‌‌زند و این حکایت از عواطف امام نسبت به عموم ملت از جمله جوانان دارد. مخاطب آن همه هستند به ویژه دشمنان ما یعنی وقتی آنان دارند از نقشه فروپاشی می‌‌کشند، رهبری به همراه ملت دارند نقشه‌‌راه چهل سال بعدی را ترسیم می‌کند. این بیانیه پیام روشنی دارد. در ۲۲ بهمن، - که فتح دیگری بود - برای کشور ما آنها در سیرک ورشو بنشینند، بگویند و بشنوند.

وی با بیان اینکه یک کشور در حال ترسیم آینده خود است، یادآور شد: این بیانیه دوستان ملت ایران را به نقشه‌‌راه مجهز کرده و عموم ملت ایران را به ادامه راه دعوت می‌‌کند که با دشمن‌‌شناسی، همت بلند و انتخاب‌‌‌های آگاهان ادامه مسیر را هموار کنند. برای مسئولان و مدیران نیز پیام دارد؛ باید مدیران نسل فعلی حلقه را برای ورود جوانان انقلابی باز کنند و به آن تراز در پاکدستی و عدالتخواهی برسانند. در این متن مسیر به آنها نشان داده شده که باید خطوط اصلی را به عنوان دستور اقدام ملی قرار دهند. 

رهبر انقلاب بهتر از هر کسی رویش‌‌های عظیم انقلاب را در تربیت این نسل جوان خبر دارد

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مخاطب این نامه به صورت خاص و ویژه، جوانان و سازندگان چله دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی در قرن ۱۵ پیش‌‌رو هستند، عنوان کرد: رهبر جوان‌‌باور و جوان‌‌یاور ما، شدیدا به جوانان ما دلبسته است. خوب جوان را می‌‌شناسد و از آرمان‌‌خواهی او و دلشوره‌‌های او با خبر است. بهتر از هر کسی رویش‌‌های عظیم انقلاب را در تربیت این نسل جوان خبر دارد. این ظرفیت بزرگ ۳۶ میلیون جمعیت تا آستانه چهال سالگی را به رخ دشمن می‌کشد. آقای ما، روی سخن را با جوانان قرار می‌‌دهد. مسئولیت تحقق آرمان‌‌های انقلاب با جوانان است.

حاج‌علی‌اکبری خطاب به جوانان هم گفت: امیدورایم جوانان به میدان بیایند و نگذارند این بیانیه منزوی شود. قدرشناسانه و جوانانه وارد میدان شوند و تبیین هنرمندانه داشته باشند. هنرمندان جوان به میدان بیایند، نقشه‌‌راه انتخاب کنند و از این نامه با تکیه بر تجربه نسل اول انقلاب اجتهاد کنند. امیدواریم در انجام این قدرشناسی موفق باشند.

۲۲ بهمن امسال یک سجده شکر ملی و دو رکعت نماز شکر از سوی مردم با وفا بود

همچنین وی در خطبه‌ اول نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال اظهار داشت: حماسه امسال با وجود همه دشمنی‌‌‌‌ها، تحریم‌‌‌‌ها و در شرایط دشوار اقتصادی و شرایط خاصی که آن روز داشت اما ملت ما یک حماسه فاطمی را آفریدند و همه آمدند. امسال یک ۲۲ بهمن بی‌‌نظیر بود و همه اعتراف کردند. شمارندگان جمعیت ما بر کمیت و کیفیت این حضور سرافرازانه اذعان کردند و از همه اقوام و اصناف و نسل‌ها آمدند و جوب‌‌هایی بودند که به دریا پیوستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور افزود: ۲۲ بهمن امسال حال و هوایی دیگر داشت و می‌‌شد حضور شهدا را احساس کرد. مردم با هر شکل ممکن آمده بودند و با شوق و آمده بودند. ۲۲ بهمن امسال یک سجده شکر ملی و دو رکعت نماز شکر از سوی مردم با وفا بود. 

۲۲ بهمن امسال یک خداقوت آشکارا به رهبری بود

حاج‌علی‌اکبری اضافه کرد: ۲۲ بهمن امسال یک خداقوت آشکارا به رهبری، دست مریزاد به خادمان ملت، یک بوسه عارفانه بر خانواده شهدا، یک لبخند مهر بر مستضعفان عالم، یک طوفان خشم و یک سیلی بر چهره شیاطین و یک تحقیر تاریخی برای دشمنان بود.

وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن حقیقتا حماسه‌ای بزرگ بود، تصریح کرد: امیدواریم خداوند ملت ما را به خاطر این صبوری و شکر و به خاطر این وفا در زمره سپاهیان امام عصر (عج) قرار دهد، ارواح شهدا و امام را از ملت ما شاد کند و برکات آسمانی خود را بیش از پیش بر ملت ما ارزانی دارد. شهدای عزیزی که سبزپوشان امنیت‌‌آفرین ملت ما هستند، پاسداران شجاع که تامین‌‌کنندگان امنیت ما هستند و در ماجرای خاش و زاهدان به شهادت رسیدند. امیدواریم خداوند آنها را در عالی‌‌ترین درجات قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز